Vergeet alle ongelooflijk voorspelbare en zogenaamd grappige opmerkingen over spruitjeslucht en sandalen. Als je van vintage houdt, zijn er maar weinig plekken in Nederland waar je zoveel verschillend spul kunt bekijken en in je handen kunt houden.
Natuurlijk moet je zelf inschatten of een horloge correct is, maar a) dat geldt altijd als je met vintage bezig bent en b) dat leer je alleen door heel veel door je handen te laten gaan. Nog een goede reden om een keer naar de Rikketik te gaan dus.
Al eerder genoemd: de Seiko’s van Rob (wachten op de volgende Rikketik gaat altijd sneller dan wachten op een mailtje van Rob), en heel veel bandjes en gereedschap voor redelijke prijzen.
Ik was ook van plan om eens te gaan. Ik ben er nog nooit geweest, dus ik zal wel zien of het mee- of tegenvalt.
Ik was in ieder geval al van plan om eens bij Monsterwatches langs te gaan en ik hoop een aantal mooie NATO bandjes te vinden.
En is er van het forum uit nooit een meeting/(ruil)beurs?
Ik ga zeker,
ff bij Rob kijken en er 1tje halen, daarna kijken of er nog meer pareltjes liggen en die eventueel ook meenemen.
Wil toevallig ook nog een mooie koekoek klok hebben en deze zijn hier ook ruim voorradig.
Zeker leuk voor bandjes en gereedschap, maar voor horloges ligt het anders. Bij veel vitrines kun je niet eens komen door het gedrang van duwende ouwe kerels die maar blijven zeuren over inruil en moet je uitkijken voor vintage neppers uit het Oostblok. Tevens zorgen dat je niet gerold wordt vanwege Roma’s die in groepen opereren en gebruik maken van de drukte. Verder gaat het wel.
Volgens mij is er geen grotere horloge beurs in Europa, naast het feit dat er ook klokken zijn. Daarbij vind ik de entreeprijs ook nog eens redelijk vergeleken met wat er bijvoorbeeld in Duitsland wordt gevraagd. Regelmatig lukt het me om een mooi horloge voor een redelijke prijs te kopen. Echte koopjes heb ik nog nooit gedaan, afgezien van horlogebanden.
Wat een flauwekulreacties toch altijd, staan superveel handelaren met vintage en moderne horloges en ik sleep er elke beurs weer een aantal leuke koopjes weg. Het is geen luxe juwelierszaak waar je met koffie en een neplach wordt ontvangen maar daarom zijn de prijzen bij sommige stands ook best redelijk. Ieder zijn ding maar ik sta en ga altijd graag naar de beurs, al is het alleen maarom al die prachtige horloges te bewonderen.
Die bullshit over spruitjeslucht zal van 10 jaar geleden zijn want ik heb er nooit iets van gemerkt.
Het is best leuk op de Rikketik.
Er is verder niet veel mis met spruitjes.
Horlogeforum verloochend zichzelf door het verband tussen beide te ontkennen. Die asociatie heb ik hier immers opgelopen. Ik mis gewoon een stukje acceptatie.
Rikketik is gewoon lachen.
Laatste editie was voor mij de eerste keer.
Als je op zoek bent naar een fancy beurs met netjes afgestofte meubels moet je niet gaan nee.
Als je gewoon je ogen wilt uitkijken wat voor bizarre (soms mooie en soms minder mooie) horloges worden aangeboden moet je zeker gaan.
Ik heb me prima vermaakt, was het niet met klokjes kijken dan was het wel met mensen kijken.
Waar vind je nou de combinatie van een mooie vintage Rolex in een mooie gepoetste vitrine en 2 kraampjes verder een langharige duitser die in new kids outfit in een tuinstoel blikken bier uit zn koeltas loopt te vissen dat terwijl hij zich afvraagt waarom niemand zn gouden staartklokken moet hebben. Is toch gewoon genieten.
En mensen die vinden dat er teveel oude lui komen, is het te confronterend, wordt je zelf stiekem een beetje oud?
Maar ze hebben wel gelijk het ruikt er niet altijd compleet fris. Maar achja dan ben je in ieder geval voorbereid voor het bezoek aan je schoonouders later op de dag
Dus gewoon gaan en niet al te serieus nemen. Ik heb me prima vermaakt vorige keer.
Ik ga ieder jaar een keer, meestal in April/Mei.
De vorige keer heb ik er mijn grail gescoord .
Oktober en Mei zijn m.i. De beste beurzen.
Het blijft een leuk dagje uit.
Als beginnend horlogeliefhebber moest en zou ik ook zonodig naar Rikketik. Ik heb er geen moment spijt van! Daar ben ik definitief afgeholpen van vintage; voor mij “oude meuk” waar ik niets in zie, waar ik niets mee kan, waar ik niets van af weet, en waar ik geen cent voor over heb. De enige vintage die ik heb, is een Certina handwind uit 1965; ontvangen bij de verdeling van vaders spullen. Die is keurig geserviced, loopt als een zonnetje en bij die ene oude Certina houd ik het. Maar je moet er als horlogeliefhebber gewoon ooit een keer geweest zijn! Ik vond het best wel internationaal. Ook dat vond ik wel boeiend.
Voor mij: eens, maar nooit weer. Of Kabaalstra moet er staan met een werkbank!
Ik ga wel, vind het leuk.
En na een uur of 11 is de ergste drukte voorbij, dan kun je overal wel bij.
Staan er nog HF-leden bij de Koffiecorner rond 12 uur?
Hmm… daar zeg je me zo wat… zou ik eigenlijk eens moeten doen… 'k denk er momenteel aan om een nieuwe werkbank voor mezelf te maken, met “alles erop en eraan”… lucht/vacuum, hoogteverstelling ( in ontwikkeling op aanvraag van een klant… hij wil er 2 ), houten ladeblokken, in plaats van stalen…
als ik dan ook een zooi tools “uit eigen keuken” mee neem… Who knows… misschien volgend jaar… nu is het te kort dag om alles te regelen…
Koffiecorner 12 uur?.. ik probeer er wel te zijn… je herkent me wel…
Er zitten een hoop rikketikkertjes in je post kabaalstra. Punt punt. Ik vraag me toch af waarom dat zo is. Is wel een beetje off-topic maar ben toch benieuwd.