Tips Tudor BB58 Faded Bezel Insert (Bleken?)

Goedemorgen horlogegekkies,

Ik heb afgelopen week via Tudor een nieuwe bezel insert besteld voor mijn Tudor BB58. Ik ben van plan deze te bleken zodat het oogt als een vintage faded bezel. Het horloge is natuurlijk volledig in de vintage thema dus ik denk dat dit heel erg fraai eruit gaat zien.

Nu is mijn vraag wat jullie ervaring hiermee is en of dat iemand tips heeft voordat ik aan zo’n bezel ga beginnen. Ik heb al een aantal filmpjes online gekeken van hoe mensen dit doen maar ik ben benieuwd naar de ervaringen van mensen op dit forum. Ik behoud natuurlijk de originele die erop zit, dus ik kan altijd weer terug naar de originele look aangezien ik twee originele Tudor bezels heb.

Dus iemand tips of tricks of advies, laat het mij weten. Hieronder een aantal voorbeelden van faded bezels op vintage Rolex. :sunglasses:


Credits: Bobs Watches


Credits: 24Heuer


Credits: A Collected Man

7 likes

@HanDavinci had hier laatst ook een pic van gedumpt. Wellicht weet hij wat.

1 like

Gewoon met bleek. Evt met een wattenstaafje.


Credits: Chlorophyl

7 likes

Ziet er heel vet uit inderdaad!

Foto: @HanDavinci

4 likes

Poah dit ziet er toch :ok_hand:t4: uit! Thanks voor de foto.

:scream::scream:
Wellicht gewoon de tijd zijn werk laten doen?
Met je lijf het zeewater in en veel zon pakken?

7 likes

Let op: is niet dezelfde insert. Geen goud en rood.

Haha helaas heb ik geen 20 jaar geduld en wonen we niet in een land waar de zon elke dag schijnt. Ik wil de extra bezel als snelle oplossing gebruiken en de andere originele wil ik laten verkleuren door de tijd.

1 like

Goed gezien, wellicht dat die kleuren door het bleek eraf zijn vervaagd?

Het bleken van een insert (Aluminium) kan heel goed met hg schimmelreiniger. Maar wel vaak controleren als je bezig ben.

Niet erop smeren of vrijven. Maar een schoteltje en daar de reiniger in en dan de insert erin leggen. Dat geeft een mooi egaal resultaat.

2 likes

Zou verboden moeten worden.

4 likes

Thanks voor de tip! Heb je dit zelf al eens geprobeerd?

Hoezo? :joy:

Ja meerdere keren. Maar niet met een Tudor. Ik zou het ook niet doen. Niet omdat het niet lukt. Het is gewoon zonde man van je mooie horloge. Voor een Skx mod Is het leuk. Maar verder zou ik het laten. “Natuurlijke” fading is toch gaver,

3 likes

Maar ik heb speciaal een extra bezel hiervoor gekocht. De originele bezel die nu op het horloge zit bewaar ik. Zo kan ik altijd nog terug naar de nieuwe look. Ik heb gecertificeerde horlogemakers op mijn werk die dit kundig voor mij kunnen wisselen. Dus ik ga nergens op achteruit, lijkt me een leuk experiment en zo’n extra bezel insert van Tudor is ook niet heel kostbaar.

15 likes

Mag ik vragen waar we t over hebben een extra bezel? Paarhonderd euro ? Laat je wel het eindresultaat zien?

Paar tienjes hooguit.

1 like

Ohhhhhh, doen doen doen doen doen doen dan!

1 like

Als mijn bezel er zo uit zag op de eerste 2 voorbeelden bestelde ik een nieuwe en gooide ik de oude weg.

Sorry

2 likes

Komen er dan ook pencil wijzers in?