Tips Tudor BB58 Faded Bezel Insert (Bleken?)

Beetje karakter is mooi joh

1 like

Ja, maar dan moet het wel in lijn zijn met de rest van het horloge

De bb58 is toch een vintage inspired watch? Maar goed discussie kun je wel voeren of je het op een natuurlijke manier of kunstmatig moet doen.

1 like

Ik heb me niet duidelijk genoeg uitgedrukt, ik bedoel als een horloge verder in als nieuwe staat is (geen krassen of niet of nauwelijks verkleuring van de dial/hands) dan ziet het er niet uit imho. als het horloge in zijn geheel een ā€˜worn/agedā€™ look heeft dat is daar natuurlijk niks mis mee

1 like

Hier ben ik t wel mee eens, voor zover dat belangrijk is haha

1 like

Niet doen, het is een beetje van ik wil wel, maar ik kan nietā€¦

1 like

Dit is echt een opmerking waar ik niks aan heb. Hoezo ik wil wel en kan niet?

Ik heb een prachtige ultra-thin APRO dus denk niet dat het een kwestie is van ik wil wel en kan niet? :joy: de Tudor is mijn daily beater en een beetje aanpassen naar je eigen smaak met originele onderdelen zonder slechte gevolgen lijkt mij niet echt een probleem.

11 likes

Als je een extra bezel hebt waarom niet. :v:t3:

1 like

Haha nee, verder raak ik helemaal niks aan! Vind zelf de BB58 echt een topper en de snowflake hands horen erbij. :sunglasses:

Ik bedoel, hij is vintage of niet. Niet een onderdeel willen veranderen terwijl je de rest ongemoeid laat. Snap je?

2 likes

Ik snap je punt maar ben het er niet mee eens. De BB58 is juist een vintage geĆÆnspireerd horloge met gouden en gele accenten dus een beetje flair toevoegen past er juist bij. Als ik het zat ben dan stop ik de originele niet faded er weer in.

Wel grappig dat een SKX modden cool is maar een bezel veranderen op een Tudor als no-go wordt gezien. Ookal verander ik niks aan originaliteit.

4 likes

Ik heb zelf ook een BB58, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt. Maar ja, hij is van jou en je moet ermee doen wat je wil, ik geeft enkel mijn mening maar.:wink:

1 like

Haha klopt, ieder zā€™n eigen smaak. Ik heb de bezel besteld maar nog niet binnen. Eerst maar eens kijken hoe het goed te doen is. Als ik het toch niet wil dan heb ik tenminste een extra bezeltje.

1 like

Succes.

Ik heb goede ervaring met gootsteenontstopper. Wel goed opletten! Steeds even erin leggen en afspoelen.

4 likes

Als ik zo door je topic heen lees zou ik niet zeggen dat het als no-go wordt gezien. Persoonlijk snap ik gewoon niet waarom je 1 deel van je horloge er uit wilt laten zien alsof het 40 jaar in de zon heeft gelegen terwijl de rest gisteren uit de fabriek lijkt te zijn gekomen. Of je nou een Seiko mod of een Tudor, zal mij een worst wezen haha.

3 likes

Dit dus!!!

1 like

@Samurai smaken verschillen maar dat het nu zilverkleurig is op de bezel vind ik niet passen bij het goud van de wijzerplaat. een beetje ge ghost is wel mooi maar dit is teveel imo.

Dit is niet mijn horloge en is schijnbaar een ander soort bezel ook. :wink:

Gelukkig :smiley: en ik heb het gedaan met de bezel van een CWC diver, zoals hierboven al aangegeven : 2 -4 minuten op zijn kop in een schoteltje met bleek/chloor ( mag ook in de oven op 150 gr C ) en dan eruit en onder de kraan om het proces te stoppen. Dan kijken of je het voldoende vindt en zo niet dan opnieuw doen.
Ik zoek mijn foto voor en na even op voor je.

1 like