Tips Tudor BB58 Faded Bezel Insert (Bleken?)

links 1 x keer gebleekt en nabehandeling met het groene schuursponsje. Net aan grijs en doffer dan het zwarte origineel.

1 like

Ziet er heel tof uit, thanks voor de uitleg! :ok_hand:t4:

Ik wil inderdaad een lichte verkleuring creëren en niet te veel ghost. Het moet een beetje subtiel worden en egaal. Ik heb al een aantal tips en manieren gehoord van mensen, dank hiervoor! Het proces ga ik fotograferen dus jullie krijgen alles te zien. Nu even wachten tot het bezeltje binnen is.

6 likes

Al enig idee wanneer je de bezel insert ontvangt?

1 like

Het zou ongeveer 4 weken duren vanwege alles wat er momenteel speelt.

1 like

Heel benieuwd naar het resultaat.
M’n skx vroeger met behulp van nagellakverwijderaar en wattenstaafje behandeld.

Wel bizar dat ik na het behandelen ontdekt heb dat er een extra 50 schuin gedrukt boven de 40 staat. Valt niet op irl en vind het wel iets hebben, maar wel raar.

5 likes

Cool experiment! Ben heel benieuwd hoe het eruit gaat zien.

1 like

Het schijnt dat je de wijzerplaat zo ook kunt verkleuren :roll_eyes:
 Zag laatst een Italiaans bedrijf die op C24 een vintage Rolex aanbood met een prachtige bruin gekleurde wijzerplaat.

Toen ik eens verder zocht, zag ik alleen maar horloges bij hem te koop staan met deze (verbruinde) platen.

Echt slecht. Denk dat hij met licht en warmte de Vintage-Look op zijn horloges aanbracht


Ik ben er niet van. Sorry

Als het goed slaagt doen we ook de zwarte bezel van mijn 16710 ouwe brexitter :wink:
Zijn er mensen die daar boos van worden?:thinking:

2 likes

Zonde, de rode driehoek en het goud is eraf :pensive:

Wat moet een extra bezel kosten als ik vragen mag? Ben ook van plan een bb58 te halen.

1 like

De release van de bb58 cookie monster herinnerde mij aan dit topic. Is de lunette van jouw 58 inmiddels al gebleekt?

Aangezien de lunette van mijn bb58 inmiddels beschadigd is overweeg ik een nieuwe te kopen en de oude ook een verouderingskuur te geven. Wellicht heb je tips?

Ontzettend leuk idee, je hebt een back-up en je er goed in verdiept zo te lezen, dus zou ik zeggen: lekker doen!

Benieuwd naar het resultaat.

Gaaf idee. En als het maar een paar tientjes kost zo’n bezel is het toch een geweldig experiment.

Denk dat het er super gaaf uit gaat zien icm de plaat. Heb hetzelfde horloge en zou het evt ook overwegen.

Ik heb de dd58 van @Samurai zojuist in levende lijve mogen aanschouwen met faded bezel en kan melden dat het gaaf is!

2 likes

VETTTT!!! Heel benieuwd naar het proces en het resultaat :drooling_face:.

haha ,ja zie het nu ook . is een misdruk die worden geld waard :rofl:

1 like

Ik heb dit met een aftermarket bezel gedaan op mijn 6309 (uit 81), originele bezel ligt in de la.

Super simpel proces
 Hierbij de stappen:

  1. Je doet een beetje bleek in een bakje
  2. Gooit de losse bezel erin
  3. Telkens 30 seconden (dacht ik, dit moet je even zoeken op het internet) in de bleek
  4. oppikken met pincet
  5. goed blussen met water
  6. herhalen totdat je de juiste fade te pakken hebt!


Succes!!

Ps. Ik ben benieuwd naar het resultaat! Denk dat een bb58 met een faded bezel ook erg lekker is!

6 likes

Is dit geen aftermarket wijzerplaat met logo? En dus een fake.

Geen idee, maar ĂĄls dat zo is heeft de Fake politie mooi twee jaar liggen slapen.

Parlememtaire enquĂȘte instellen naar @Chlorophyl ?

Of hij kan zijn naam wijzigen in @dikkebleek voor straf ? đŸ€·

3 likes

Iemand was toch ook bezig op een bezel inset een paar jaar op zn dakkapel te leggen, oid?
Meen een jaar geleden zoiets gelezen te hebben

Als je dit leest en jij bent het, hoe gaat het met je project :grinning_face_with_smiling_eyes:?