Tips Tudor BB58 Faded Bezel Insert (Bleken?)

Ontzettend leuk idee, je hebt een back-up en je er goed in verdiept zo te lezen, dus zou ik zeggen: lekker doen!

Benieuwd naar het resultaat.

Gaaf idee. En als het maar een paar tientjes kost zo’n bezel is het toch een geweldig experiment.

Denk dat het er super gaaf uit gaat zien icm de plaat. Heb hetzelfde horloge en zou het evt ook overwegen.

Ik heb de dd58 van @Samurai zojuist in levende lijve mogen aanschouwen met faded bezel en kan melden dat het gaaf is!

2 likes

VETTTT!!! Heel benieuwd naar het proces en het resultaat :drooling_face:.

haha ,ja zie het nu ook . is een misdruk die worden geld waard :rofl:

1 like

Ik heb dit met een aftermarket bezel gedaan op mijn 6309 (uit 81), originele bezel ligt in de la.

Super simpel proces… Hierbij de stappen:

1. Je doet een beetje bleek in een bakje
  2. Gooit de losse bezel erin
  3. Telkens 30 seconden (dacht ik, dit moet je even zoeken op het internet) in de bleek
  4. oppikken met pincet
  5. goed blussen met water
  6. herhalen totdat je de juiste fade te pakken hebt!

Succes!!

Ps. Ik ben benieuwd naar het resultaat! Denk dat een bb58 met een faded bezel ook erg lekker is!

6 likes

Is dit geen aftermarket wijzerplaat met logo? En dus een fake.

Geen idee, maar áls dat zo is heeft de Fake politie mooi twee jaar liggen slapen.

Parlememtaire enquête instellen naar @Chlorophyl ?

Of hij kan zijn naam wijzigen in @dikkebleek voor straf ? 🤷

3 likes

Iemand was toch ook bezig op een bezel inset een paar jaar op zn dakkapel te leggen, oid?
Meen een jaar geleden zoiets gelezen te hebben…
Als je dit leest en jij bent het, hoe gaat het met je project :grinning_face_with_smiling_eyes:?

1 like

Een mod op een seiko is zo spannend toch niet?

Zo zonde

Zijn er überhaupt foto’s van gebleekte inserts van de zwarte BB58? Ben er wel benieuwd naar. Weet ook dat er iemand was die bij House of Pertijs werkt, die was er ook mee bezig.

De foto van Han kan je niet meer zien.

Ik was degene die bij House of Pertijs heeft gewerkt en dit heeft gedaan.

1 like

Ohh hahahah, had je eerst een andere gebruikersnaam? En heb je nog foto’s?

Niet op een BB58 gezien, maar zo ziet mijn SD er uit met een tropic faded bezel. Is net geserviced, de bezel lekker er op laten zitten! :slight_smile:

6 likes

Cool zo deze Dweller :ok_hand:

2 likes

Haha ja klopt, ik had toen een andere gebruikersnaam.

Nog eentje uit de archieven kunnen vissen. Ik had ook nog een tweede originele bezel erbij. Naast een snowflake zonder bezel.

5 likes

Niet meer in de collectie !

4 likes

vet deze zwarte uitvoering

1 like

Toch vind ik dit wel lekker… Wat ben je kwijt voor een extra insert? En gewoon te bestellen?