Tips verwijderen stalen band

ik denk dat het een truuk is… heb ook al gelezen om een tandenstoker onder de losse kant te duwen zodat de pin niet meer terug kan.

ik ga deze eens bestellen… dank !

Je moet inderdaad 1 kant loshalen en daar spanning op houden dan de andere kant los en de link eruit trekken. Breitling end-links worden naar mijn ervaring met zeer strakke toleranties gemaakt en vallen meteen terug in het “slot” als je hem los laat.

2 likes

Deze dus :ok_hand:t2:

3 likes

T is gelukt, enige druk zetten op de schakel is de oplossing…

2 likes

Pressure makes diamonds. :rofl::man_shrugging:

1 like

Ben ook nog opzoek naar idd de juiste tool hiervoor, heb echter geen ervaring met deze. Hoe bevalt deze?

1 like

Paar keer gebruikt, werkt prima.
Uiteraard moet je wel een beetje een vaste hand hebben, maar dat geldt bij elk gereedschap.

Het gaat in elk geval een stuk sneller vergeleken met een tool waarbij je één kant van de springbar los haalt.

2 likes

Oke maar als je veelvuldig banden verwisseld is hij handig neem ik aan? Als je dat niet zo vaak doet werkt dan de 6767 net zo goed?

2 likes

De tweezer doet het werk van de 6767 maar dan aan beide kanten gelijk…

1 like

De Bergeon 7825 is sowieso handig, of je nu wel of niet vaak banden wisselt.

Zeker bij Rolex, Tudor en Omega (waar weinig ruimte zit bij de springbars bij de stalen band) scheelt goed gereedschap een hoop irritatie en krassen.

Bij een rubber band heb je meer speling en kun je ook met de 6767 de springbar losmaken.
Of met de mooie HF tool :nerd_face:

Ik wissel zelf niet heel vaak maar heb de tweezer puur voor het gemak gekocht.

3 likes

Je hebt helemaal gelijk, we kopen dure horloges dus daar mag best goed gereedschap bij horen. Hij is besteld maar die HF tool die had ik nog nooit gezien.

1 like

Is inmiddels 5 jaar geleden alweer, was een mooi project!

Destijds twee besteld, waarvan ik er afgelopen april één bij een verkocht horloge als goodie meegeleverd heb :watch:.

De andere heb ik nog :ok_hand:t2:

2 likes

Kijk, hier hebben we wat aan…dankjewel!

Had die Omega maar aan mij verkocht😜 was dat die titanium Planet Ocean?

1 like

De Planet Ocean heb ik nog :nerd_face:.

De Tudor Black Bay 58 Blue heb ik verkocht met de tool erbij

2 likes

En een mooi ankertje erbij, heb ik bij alle 3 mijn horloges van Tudor niet, speciale uitvoering?

Anker ooit via het forum gekocht, het horloge zelf nieuw bij de AD.
Nu geen Tudor meer in bezit dus ook maar in de doos erbij gedaan :sunglasses:.

1 like

Idd, ook leuk voor de nieuwe eigenaar.

1 like

Waar blijft de tijd!
:astonished: