Weet iemand een springbar tool voor aan je sleutelbos??

Heeft iemand ervaring met zoiets?

Ik zoek eigenlijk een springbar tool voor aan je sleutelbos, eigenlijk met een pennetje en een vorkje zodat je bandjes kan wisselen en je fijnafstelling kunt aanpassen. Leuk man, geen glidelock.

Ik heb nu deze (ongetwijfeld veel te dure) online besteld, maar helaas kan hier maar 1 hulpstuk per keer in/mee. Ik zou liefst beide in 1x bij hebben.

Natuurlijk kan ik een stukje van een sleutelbos ring verbuigen en t vorkje aan de sleutelbos doen, maar dat vind ik wel wat skeer.

Zou helemaal ideaal zijn als er bergeon tips in zouden kunnen.

13 likes

Wauw. Ik denk dat 80% hier geen idee heeft wat het betekent :joy:

Heb je al op eBay gekeken?

18 likes

Misschien kun je een losse capsule erbij hangen waar je het tweede tooltje in doet?

5 likes

Jep. Er is daar volgens mij 1 kandidaat voor 37 euro. :angel:
Maar volgens mij past daar bergeon ook niet in.

In mijn herinnering had Bark and Jack dat vroeger ook… maar die lijken inmiddels weg.

1 like

Dat is inderdaad waarschijnlijk de oplossing als dit vinden niet lukt.

Nu was mijn doel met name om de fijnafstelling van banden aan te passen… maar ik ben altijd mijn springbar tool kwijt dus als ik het kan combineren in 1 is het :ok_hand:

1 like

Deze van bulang and Sons heeft ook wel iets.

4 likes

Klopt! Maar die mist een oogje om m aan je sleutelbos te maken.

Leren zakje hoef ik niet. Sleutelbos heb ik toch altijd bij.

Ah daar heb ik deze voor in m’n portemonnee. Van DW! :joy:

Volgens mij kan een simkaartverwijderding van Apple ook. Die kan je wel aan je sleutelbos hangen. Goed idee trouwens!

afbeelding

5 likes

Lekker als je dan sleutels uit je broekzak haalt en deze pen onder je nagel verdwijnt :grimacing:

22 likes

:thinking:

Zit wel iets in ja.

1 like

Je zou ook naar dit moordwapen zoiets kunnen kijken. https://www.amazon.nl/Intrekbare-metalen-tandenstoker-titanium-legering/dp/B083J5LQKR/ref=asc_df_B083J5LQKR/?tag=nlshogostdsp-21&linkCode=df0&hvadid=471946527021&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=11106061069078605305&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9064558&hvtargid=pla-926223028998&psc=1

3 likes

Misschien een mooi HF project voor iemand? Een HF sleutelhangerspringbargereedschapje?

5 likes

Deze is wel leuk alleen te duur en geen pin tool die je juist zoekt…

je hebt dus niks aan mijn tip maar ach…dat hoor ik vaker :upside_down_face:

1 like

@Arie_Kabaalstra kassa 3 alstublieft.

7 likes

Present!..

'k heb al eerder multifunctionele sleutelhangers gemaakt.

dit lijkt een rempotje voor een motorfiets, maar feitelijk is het een doosje voor je oordoppen…

Ik beloof nog niets… maar ik ga eens kijken… 'k moet nog wat gereedschapjes voor mijn draaibank regelen… Ohja… UPDATE!..

'k heb een nieuwe!

nouja… nieuw… uit 1996

Een EMCOturn 120… 7 keer zoveel vermogen als mijn kleine draaibankje… 8 gereedschappen op de wisselaar…
'k moet dus voor zo’n keyfob een tooltje hebben om die fijne schroefdraad te maken… maar dat kan ik durven…
Materiaal komen we ook wel uit…

37 likes

:scream:

Ben benieuwd. Dit lijkt me stiekem best nog wel iets waar meer horlogeliefhebbers behoefte aan kunnen hebben.

5 likes

Zeker, geloof het of niet maar was zo’n tooltje gisteren ook aan het googelen…
Mooiste die ik toen tegen kwam was van bulang and Sons.
Nu moet ik steeds een oorbel van mevr Racerke vragen om op vakantie m’n band te verstellen :grin:

6 likes

Grappig idee.
Ook wel geinteresseerd.

1 like

Inderdaad…zet mij maar op de lijst :+1:t2::grin:

1 like

Even extra onderzoek doen.

1 like