Hulp gevraagd! Ik kan niet kiezen.

Ik heb beide gehad (BB58 heb ik nog steeds). Ik zou voor de BB58 gaan omdat die lekkerder draagt (helemaal als je er een rubberen strap op zet). De Omega is een stuk groter en dikker, dat voel je wel echt en dat was voor mij de reden om het horloge weg te doen.

Als je wil showen zijn er betere opties. Ik heb 1,5 jaar met een Seamaster om de pols gelopen en nooit heeft iemand het horloge opgemerkt haha.

1 like

Alleen discontinued, dus wel iets lastiger om aan een hele mooie te komen.
Maar met een beetje geluk heb je staal en rubber en hou je nog beetje geld in de knip, en hij is nog mooier ook.

1 like

Maar is dat dan ook niet heel fijn aan een Seamaster?
Er zijn trouwens maar heel weinig mensen die het opvalt wat voor een horloge je om hebt.
Of het moet een Apple Watch zijn, dan vragen ze of het een 1,2,3,4,5,6 is :roll_eyes:

3 likes

Verdrietig is dat. Culturele armoede…

2 likes

Voor wat het waard is. Eigenlijk zou je onze meningen niet nodig moeten hebben. Ga altijd op je gevoel af. Het is wat sommige leden hiervoor al meldden: als je de keuze voor een horloge moet rationaliseren, heb je het juiste horloge nog niet gevonden.

1 like

Als het een blijvertje moet zijn de Omega. De Tudors worden hier vaak binnen een paar weken weer verkocht en dat zal een reden hebben.

2 likes

Dank jullie wel allemaal voor jullie reacties. Ik heb net de beide horloges wederom gepast en heb toch gekozen voor de BB58. Toch wat ingetogener en draagt wat kleiner om de pols. Nu nog een paar weken wachten met het ophalen tot de kleine er is :smiley:

7 likes

Tussen deze 2 zou ik gaan voor de Omega aangezien ik de blauwe Tudor wat saai vind. Als je ook de zwarte tudor black bay aan je lijstje toe zou voegen op stalen band dan zou dat mijn keuze zijn.

1 like

Oh ja eens, ik reageerde op de stelling dat de Omega meer flashy zou zijn dan de Tudor. Ik denk zelf dat het geen fuck uit maakt.

2 likes

Voor mij de Tudor.

Op de langere termijn ben ik me gaan storen aan die golfjes die ik aanvankelijk zo mooi vond. De Tudor kan bijna altijd en overal bij.

Op papier is de 300m een beter horloge dan de BB.
Maar er ‘gebeurt’ te veel, m.a.w. ik vind hem te druk.

Op langere termijn, en dat is de bedoeling van de TS
gaat de BB het naar mijn mening langer uithouden.
Wat meer klassiek qua vormgeving en een tikje
beter afleesbaar, ben nooit zo’n fan geweest van de
skeleton wijzers.

1 like

Misschien een klein beetje, maar voor dagelijks gebruik maken die minieme verschillen volgens mij niet echt uit.

Alleen de sluiting van de Tudor is een spijtige zaak, maar het went wel.

1 like

Waarom vind je dat dan? Ik vind hem wel prettig en in ieder geval qua design overeenkomstig met Rolex.

Ik kan maar één punt bedenken waarin de Seamaster beter is en dat is de clasp met microafstelbaarheid met een eenvoudige drukknop.

2 likes

Wat @RKJ zegt.

Mooie clasp hoor, maar mijn pols fluctueert soms zodanig veel dat ik de clasp moet verstellen tijdens de loop van de dag. Dan is een easylink zoals op de explorer wel makkelijker dan ten allen tijde een paperclip bijhebben.

Ik draag de bb58 tijdens de zomer dus vaker op rubber of NATO zodat ik niet met de last zit. Geen onoverkomelijk probleem en ware het niet dat er redelijk wat emotionele zever rond de explorer hangt, zou ik de tudor als favoriet horloge aanduiden :slight_smile:

Edit: voor de duidelijkheid: ik heb zo’n Omega-sluiting op een planet ocean en dat is een fantastisch mooi uitgewerkte sluiting. Heel makkelijk in gebruik zonder het horloge volledig van de pols te moeten halen.

2 likes

Heel persoonlijk natuurlijk maar de Tudor past mooier om je pols :ok_hand:

Aha ik snap wat je zegt. Daar had ik nog niet aan gedacht! Ja dat is ook wel een nadeel van de BB58. Op echt warme dagen kan ik hem eigenlijk ook niet dragen… of ik moet weer met een sateprikker in de weer, maar dat doe je ook niet constant.
Hopelijk komt Tudor volgend jaar al met de T-lock op alle huidige modellen. :ok_hand:

Ja ik ben heel benieuwd hoe de glidelock van Omega in de praktijk werkt. Allemaal jammer dat de band totaal niet tapered, dat blijft ook wel een minpunt wat mij betreft.

1 like

Hier ook hoor! De Planet Ocean band is wat mij betreft veel beter uitgewerkt. De claps werkt op dezelfde manier: knopje aan de binnenkant dat je indrukt en dan verschuift. Kan je makkelijk met 1 hand regelen!

1 like

Binnenkort niet meer! :smiley:

Ik ben juist blij dat m’n Hydroconquest een niet getapered band heeft. Zeker op een stoere duiker, veel fraaier dan zo’n iel stukkie onder op je pols (imho).