Tips voor beginnend liefhebber?

Beste leden,

Ik ben een beginnend liefhebber van de horlogerie en wil graag mijn eerste horloge aanschaffen om te beginnen aan een fijne collectie. Omdat ik hiervoor geen horloges heb gedragen is mijn budget tot €400. Ik ben op zoek naar een horloge met een stalen case en band, met een case size tussen de 38 en 41 mm. Qua design vind ik de Seiko SNE435P1 erg mooi, alleen de case te groot. Hebben jullie suggesties voor mooie modellen?

3 likes

Casio Oceanus. Titanium, solar en radiografisch gestuurd. 40mm. Top.

5 likes

Seiko Sarb035

7 likes

Doe mij maar een kaas-jo!

Seiko Sarb +1.

4 likes

Tissot en Seiko dan zit je goed denk ik.

Iedereen heeft een SARB. Zelfs mijn schoonmoeder. En die van @Warroo ook.

Take a walk on the wild side. :sunglasses::metal:t2:

3 likes

Gaat je voorkeur uit naar quartz of automaat? Sport of dress watch? Als je je zoektocht wat meer afbakend kan je denk ik veel betere sugesties krijgen.

1 like

Ben ik heel flauw als ik SKX007 zeg?!

En nee, niet flauw bedoelt maar vind dat gewoon een heel mooie instapper. Zeker als ik zie wat TS voor voorbeeld geeft.

2 likes

Niet flauw maar wel incorrect. Die band is niet van staal. :sunglasses:

Die is van blik.

5 likes

Gewoon verstand op nul en blik op oneindig.

2 likes

Voorkeur gaat uit naar een automaat. Aangezien het m’n eerste echt horloge wordt ben ik opzoek naar een horloge dat makkelijk gedragen kan worden in het dagelijkse leven en ook past bij een casual outfit

Wat is die SKX toch waar iedereen het over heeft? :face_with_raised_eyebrow:

Mijn tip is… kijk in alle rust rond hier op HF. Bijvoorbeeld topics als “wat dragen we vandaag”. Kijk wat je leuk vindt en verdiep je er dan verder in.

De zoektocht is vaak de helft van het plezier!!!

3 likes

Iets niet kopen omdat het populair is op een obscuur forum? Wanneer heb je in de afgelopen 10 jaar een SARB in het wild gezien?

5 likes

Regelmatig. Maar ik drink dan ook met half HF regelmatig een pintje.

1 like

Het schijnt dat de Bugatti club leegloopt. Iedereen en zijn moeder heeft een Bugatti, niet leuk meer gewoon. :yum:

3 likes

En bij mij haak je weer af :fu:

Straks Deventer, morgen Zwolle. Plan er maar omheen.

1 like

Ik had de keuze tussen de liefdesbaby van Marilyn Manson en Ma Flodder en de liefdesbaby van Marion Cotillard en Penelope Cruz. You do the math. :dancer:t3: :sunglasses:

4 likes

On topic heren: iemand die een kleiner model (a 40/41 mm) van dit model of een vergelijkbaar weet? De kleuren spreken me erg aan

Wen er maar vast aan dat je topics regelmatig afdwalen met die twee😄

2 likes