Tips voor beginnend liefhebber?

Wat is het addertje onder het gras? Je hebt een tillift nodig?

1 like

De beginnend liefhebber moet als ik dit draadje goed begrijp toch vooral maar beginnen met een Seiko…

Doe zoals iemand anders al zegt, eens gek en ga gewoon voor een ander merk. Ook met een indicatief budget van 400 euro is er voldoende leuks te krijgen. Nieuw misschien maar zeker tweedehands, ook hier in het blauwe gedeelte.

Veel plaatjes kijken en rondsnuffelen om dan (pas) te bepalen wat je echt zoekt in of tof vindt aan een horloge en dan toeslaan. Wellicht kun je zelfs beter beginnen met het ‘stukslaan’ van 250-300 euro voor een knappe gebruikte en zo alvast 100-150 euro opzij leggen voor je volgende aankoop die vast niet heel lang op zich zal laten wachten omdat je een collectie wilt opstarten…

Have fun. And spend wisely…

Cheers, Otto

1 like

Waarschijnlijk dat ik de rekening bij de Italiaan moet aftikken, ter waarde van een SKX007.

Ah, sorry. Er is een kleinere versie (38mm) van die jij zo mooi vindt: de SBDN017.

Mocht je 38mm te klein vinden - en dat kan ik mij voorstellen, zeker met die bezel - dan is deze nog wel het overwegen waard. In het blauw niet op staal en ietsje duurder dan je genoemde 400 euro, maar wel een erg mooi ding.

2 likes

Ah, echt je best doen zit er niet in dus.

Wil je graag blauw? Wat dacht je van een Squale 1545?

5 likes

Laat je niet gek maken door al die HF leden die gesponsord worden door Seiko om nieuwe leden aan een SKX of ander Seiko horloge te helpen!!

:crazy_face:

4 likes

Zullen we een nieuw lid maar niet meteen de hommageballenbak in duwen? Bedankt.

@TS: Seiko duikers zijn meestal wat aan de grote kant. De SKX gaat nog wel maar de Sumo, Shogun, Turtle en de exemplaren die jij al hebt gevonden, zijn rond de 43mm/44mm diameter.

Een Squale zou goed kunnen, maar dan wel een ‘echte’, niet zo’n smakeloze Submariner rip-off (ik snap nog steeds niet waarom een mooi merk als Squale zich daarvoor heeft laten lenen). Ik stel een 1521 voor.

Tweedehands rond de 500 euro moet lukken.

4 likes

:joy::joy::joy::joy:

Ok ok, eens!!! In dat moeras wil je nl idd niet verzuipen…

Maar als het dan toch met een S moet beginnen: Squale. Yeah. Topstarter.

1 like

Yes, Squale it is. Maar ik sluit me aan bij @HanDavinci
photo 20180823_102110_zpsfki4td1z_edit_1535012551625_zpssks6re5d.jpg

2 likes

ik heb maar een woord voor de beginnende liefhebber: automaat

1 like

+1

Die Certina DS uit 't blauwe vind ik ook nog wel n leuk horloge.

1 like

Voor een leuke automaat van rond de €400 zou ik persoonlijk naar microbrands kijken. En dan geen pure ‘hommages’ die voor een duurder horloge moeten doorgaan, maar een model met iets eigens. Heel veel keus in die categorie, met vaak een betrouwbaar Miyota 9015 automatisch uurwerk. En eens wat anders dan een Seiko of een instapmodel van een Zwitsers instapmerk. Ik zal eens nadenken over specifieke merken/modellen.

[EDIT] Een Maen Hudson 38 bijvoorbeeld. Nog Nederlands ook!

1 like

Orient Ray of Mako:

(Zijn beide in blauw leverbaar)

3 likes

4 likes

42mm

39mm

39mm

Ga anders zelf eens kijken bij Steinhart.

Succes!

2 likes

Bah. Driewerf bah.

4 likes

Goede kritiek, lekker kort ook… moet je vaker doen :rofl:

2 likes

Er staan ongeveer 347 hommage teksten en memes van mij hier verspreid over het forum. Dat leek me wel voldoende. :joy:

3 likes

oh? gezellig

link? :joy:

1 like

Ja lekker onderbouwd weer :smile:

2 likes