Tips voor beginnend liefhebber?

Ah daar hebben we mijn favoriete newbie criticaster. :upside_down_face: Ik heb je gemist deze week. Was je in slaap gevallen onder je Candide dekbed in je Candide pyjama? :joy:

2 likes

Ik wilde je even adempauze geven voordat ik je weer zoals traditie in de wielen ga rijden. :smile: :+1:

2 likes

Ik heb drie weken vakantie gehad dus ik kan er weer even tegen. :sunglasses:. Het mag van een iets hoger niveau dan voorheen, als ik u daarmee niet ontrief. :upside_down_face:

1 like

En daarmee bedoel je een hoger niveau dan het jouwe?

1 like

Dat zal ik je niet aandoen. Dat komt wel een keer later als je groot bent. Gewoon. Dat van jezelf ontstijgen. Je kunt het. Ik geloof in jou. :kissing_closed_eyes:

Haha we zitten weer een topic te kapen. Sorry TS. :joy:

Kom we beginnen een Jurtz en Candide topic in offtopic.

2 likes

Dan heb ik wel een uitdaging voor je, probeer eens een horloge langer dan een week te houden, klinkt goed? :wink:

1 like

Ja goed idee, sorry TS, on topic: koop een Steinhart, een Seiko of een Orient.

1 like

Inderdaad. Doe maar een Steinhart.

Groetjes. :metal:

2 likes

@anon50762135EV don’t kick me.

@Murica, ik heb een Steinhart OVM die ik je wel wil verkopen indien interesse. Maar 3 keer gedragen. _20180907_193818

1 like

Goede kritiek. Lekker kort … . Moet je vaker doen.

Goede kritiek. Lekker kort … . Doe maar niet vaker…

1 like

Zal ik je dan maar kicken? 50 shades of lume? Dat is altijd wel een issue bij die OVM’s. :wink:

image

Steinhart dus absoluut vermijden :face_vomiting: evenals veel andere knip en plak hommage merken zoals Invicta, Parnis en vergelijkbare meuk.
Mode merken zoals Hugo Boss, Armani, enz. ook links laten liggen. Verder liever mechanisch (automaat of handwinder) dan Quartz.

Gezien het feit dat een duik horloge je voorkeur heeft zou ik voor 400 euro voor een automatische Seiko gaan. You can’t go wrong with an automatic Seiko diver. :grin::+1:
Er zijn verschillende opties voor 400 euro: Seiko SKX (gemod met saffier glas en Miltat Solid 3D Oyster), Seiko Mini Turtle, Seiko Samurai, Seiko Turtle, Seiko Sumo.

2 likes

:point_up_2:

1 like

Is Orient wel een aanrader of valt deze in dezelfde categorie?

Orient is wel prima hoor. Orient is onderdeel van de Seiko group. Zou persoonlijk echter voor een Seiko gaan ipv Orient.

3 likes

Ik zou gaan voor een SKX007 tweedehands.

Leuk horloge en makkelijk te flipperen later zonder verlies.

Reken er maar op dat je horlogesmaak de komende jaren behoorlijk zal veranderen.

zo wat een inzicht zeg, het uiterlijk lijkt op… dus is het meuk. Enig idee wat erin zit?

Ik zelf heb ook een skx, eza, pryngeps, omega, rolex en ja ook een Steinhart. Die Steinhart pepsi GMT heb ik omdat ik m mooi vind. Sta ingeschreven voor de laatste Pepsi GMT II met jubilee. Als die bij S&C binnenkomt (wachtlijst met 20 wachtende, ik ben 18 dus duurt nog wel ff :wink:) doe ik de Steinhart alsnog niet weg omdat ik het mooi vind.

Zo kan iemand die hier nieuw komt ook iets mooi vinden zonder dat een ander daar liefhebber van hoeft te zijn. Vertel hem liever waar die op moet letten, wat voor uurwerk, aantal ruby’s, etc. i.p.v. af te gaan op een Seiko voorkeur.

Dus @Murica, als je van de modellen houd zoals Steinhart, koop je een kwalitatief goed horloge met een degelijk zwitsers uurwerk

2 likes

Geinig plaatje hoor, maar reactie is wel erg kort door de bocht…

1 like