Tips voor de perfecte duiker nodig!

Ik ben al even opzoek naar een nieuw duikershorloge maar ik mis wat inspiratie. In mijn prijsklasse kan ik alleen de Seamaster bedenken die aan mijn eisen voldoet maar ik hoop dat jullie nog wat tips hebben voor andere merken en modellen.

Een nieuwe duiker moet voor mij voldoen aan de volgende eisen:

• Maximaal 42mm, liefst 40
  • Maximaal 14mm dikte
  • Leverbaar op een rubberen band is een dikke pré
  • Automatisch accuraat uurwerk (COSC)

Mijn budget is zo’n 4-5k.

Alvast bedankt voor het meedenken!!

1 like

Je eisen zijn vrij algemeen. Loop even een juwelier binnen en ga eens wat passen. Tudor heeft met de BB en Pelagos mooie duikers in je prijsklasse. Omega idd met de Seamaster. Doxa heeft toffe duikers.

1 like

Eventueel een Breitling Superocean Heritage?

1 like

Toch is je eigen bedenking wel de beste in dit geval gok ik… Daar ga je meer dan tevreden mee zijn.

5 likes

dat denk ik ook! maar wie weet komt iemand met DE perfecte diver (voor mij)

Dank voor je reactie iig!

1 like

De Tudor Black Bay 58 is ook fantastisch trouwens, moet je wel bijvoorbeeld even een zwarte Rubber B band kopen en klaar is Kees. Die Oystercase blijft een prachtig aangezicht.

Voor onder 2.500,- heb je er al een in het blauwe gedeelte, goede rubberen band erbij en genieten van de 1250 - 2250 euro die je over hebt. Tenzij je per se nieuw wil natuurlijk, dat kan ik niet voor je beslissen.

De Pelagos van Tudor is ook een mogelijkheid (zwart en blauw), maar die gaat met 14.3mm net over je gewenste dikte heen, wel is hij prachtig op een rubberen band:

Je moet wel houden van de ‘toolwatch look and feel’ en titanium, verder weet ik ook niet wat het best bij je persoonlijke stijl past; meer naar de dressy kant of super sportief/toolwatch. Persoonlijk vind ik de oystercases van Tudor wat rustiger dan de case met verschillende kronen van Omega, maarja dat komt door mijn Rolex-voorliefde.

5 likes

Seamaster zou ik inderdaad voor gaan, en vergeet vooral niet de oudere modellen. Waaronder: PO 2500D, Seamaster 2254.50.

1 like

De Doxa 300.

6 likes

SLA017

15 likes

Thanks voor alle tips tot dusver!

1 like

Jij bedankt, dit scheelt me weer wat tijd met mijn saaie schoolwerk, leuke topics. :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

Bedankt voor het delen!

:sunglasses:

2 likes

Ik stem ook voor de SLA017.

@Flowert draagt de mijne nu, maar hij komt vanzelf thuis.

8 likes

Weet @flowert dat zelf ook al?? :joy:

2 likes

Zekers.

3 likes

:face_with_raised_eyebrow:

6 likes

Zijn deze niet uitverkocht? Krijg nooit echt hoogte van de voorraden als ik op de website van Doxa kijk…

:joy:

1 like

Je kan ook voor zijn kleine broertje gaan

ook prima op rubber

Maar dit is preken voor eigen parochie :grinning: :+1:

O ja , dan hou je ook nog eens 4k in je zak

1 like

Pak een quartz. Een aquaracer quartz, bijvoorbeeld. Die zijn stootvaster, verpulveren iedere notie die COSC ooit heeft gehad, en zijn ook nog een stuk goedkoper.

Zelf zou ik de COSC eis laten vallen. Da’s voor een duikhorloge van nul en generlei waarde. Die dingen moeten fatsoenlijke lume hebben, sterk zijn, waterdicht zijn, en een bezel hebben.

Ik ben uiteraard een groot fan van Seiko duikers voor een vierde tot een tiende van het budget wat je aangaf.

Zo weet ik niet of de Automatische Aquaracer COSC is, maar voor rond 1800 ballen heb je een 41mm duikhorloge op staal. En die rubberen band… Die koop je toch gewoon aftermarket? Wat zijn dat tegenwoordig toch voor rariteiten dat mensen een stuk rubber met een merknaam er op willen hebben?

De Aquaracer Quartz is nog beter in mijn optiek.

Nog minder doekoe: 1000 - 1200.

Dan kun je er een SBBN031. een Squale en een Sinn duiker bij kopen, en heb je 4 duikers voor je budget. :+1:

2 likes