Tips voor de verkoop van Horloges?

Hallo allemaal,

ik lees al langere tijd mee op dit forum en ik heb altijd genoten van jullie berichten.

Na een financiële tegenslag afgelopen maand zie ik mij genoodzaakt mijn grote trots te verkopen. Je moet al langer meedraaien op het forum om hem hier te plaatsen en dat begrijp ik ook goed, maar zolang kan ik niet wachten.

Heeft iemand tips en ervaringen met het verkopen van horloges op een andere plek? Waar kun je het beste terecht en waar moet je op letten. (Het horloge is nu ongeveer 350/400 euro waard voor een liefhebber denk ik.)

Bij voorbaat dank!

Groet Freek

Marktplaats. Al moet je dan wel een hoop geduld hebben… En dan doel ik niet zo zeer op de tijd die nodig is om te verkopen, maar meer op het soort volk wat zich daar de laatste tijd ophoudt. Maar gelukkig komt er bijna altijd een juiste koper!

Hallo Jeffreyh bedankt voor je reactie!

Daar had ik inderdaad zelf ook aan gedacht. Er zitten inderdaad heel wat vermoeiende dames en heren op die site maar toch nog maar eens een gokje wagen.

Probeer het eens met “bieden vanaf” of een vaste verkoopsprijs…
Dan voorkom je i.i.g. onzinbiedingen.

Succes!

Het probleem van marktplaats is dat het opeens geld kost om advertenties te plaatsen, dus je doet het graag in een keer goed. Ik denk dat het bieden vanaf wel een goede optie is voor inderdaad.

Is / was het hier niet mogelijk om via de moderatoren
een eenmalige uitzondering aan te vragen ook ?

“Bieden vanaf” of in je advertentie zetten dat mailen voor een lagere prijs geen zin heeft is, in mijn ogen althans, totaal nutteloos. De mailtjes met onzinbiedingen komen evengoed wel :wink: Ik lees het, verwijder het en maak me er niet druk om. Ik denk dat dat de juiste en enige aanpak voor het verkopen via Marktplaats is.

Mocht je echt in geldnood zitten zou je ook kunnen overwegen het horloge bij een pandjeshuis aan te bieden. Je krijgt dan vanzelfsprekend een lager bedrag maar je bent wel zeker van verkoop/snel geld.

Over de mogelijkheden en uitzonderingen bij deze site ben ik niet op de hoogte maar het is op zich een poging waard. Ik heb nu echter al een heel mooie tip gekregen via personal mail en ik ga eerst kijken of het daar nu lukt. Allen bedankt voor de reacties

Ik heb voorlopig eens een (gratis) advertentie op speurders en tweedehands.nl geplaatst. Bedankt voor jullie hulp, als dit niet lukt dan kijk ik over een tijdje wel weer verder.

Groet

Carpe tempus Schreef:

Is / was het hier niet mogelijk om via de
moderatoren

Nee, die mogelijkheid is er nooit geweest.

EricPP Schreef:

Carpe tempus Schreef:

moderatoren

En die komt er ook niet.

Windhund Schreef:

EricPP Schreef:

Carpe tempus Schreef:

moderatoren
een eenmalige uitzondering aan te vragen ook
?

En die komt er ook niet.

Je kan proberen hier een topic te openen :slight_smile:

schmeink Schreef:

En weer een behulpzame tip voor een nieuwkomer (TD)

lexor Schreef:

schmeink Schreef:

En weer een behulpzame tip voor een nieuwkomer
(TD)

Hij leest al lange tijd mee zegt hij zelf, geen nieuwkomer dus.

Voor de rest ben je een zeurpiet als je hierover valt :slight_smile:

Het is niet nodig om hierover in een argument verzeild te raken;), ik weet dat het niet de bedoeling is om hier een verkoop topic te openen en de regel is ingesteld om spam met onzin advertenties te voorkomen. Dat is natuurlijk een prachtig systeem om het kaf van het koren te scheiden, helaas heb ik nooit echt meegepraat dus daarom val ik nu buiten de boot.

lexor Schreef:

Voor de rest ben je een zeurpiet als je hierover
valt :slight_smile:

MMHwha, de regels zijn duidelijk toch?
Wat mij betreft heeft Edwin hier gewoon een punt!

Volgens mij heeft TS binnen de regels gehandeld en via het forum wat andere verkoopmogelijkheden om zijn Steinhart Apollon aan de man te brengen gekregen.

Windhund Schreef:

Volgens mij heeft TS binnen de regels gehandeld en
via het forum wat andere verkoopmogelijkheden om
zijn Steinhart Apollon aan de man te brengen
gekregen.

:)-D

watchagain Schreef:

lexor Schreef:

Voor de rest ben je een zeurpiet als je
hierover
valt :slight_smile:

MMHwha, de regels zijn duidelijk toch?
Wat mij betreft heeft Edwin hier gewoon een punt!

Schmeink “goede raad” was om over deze forumregel een discussie te openen.
Mijn punt was dat een slecht en onbehoorlijk advies was. Waarom heeft “Edwin” dan een punt? Nergens om. Capice?

Ik zou gewoon een pb´tje sturen naar een mod…

Nee heb je, ja kun je krijgen…

Leg gewoon de situatie uit, stuur een foto van het horloge met de pijs die je voorstelt… dan denk ik dat jullie er wel uit gaan komen…

Daarvoor zijn we toch hier? Om elkaar te helpen? Zowel in goede, als in slechte tijden…