Tips voor een beginner

Goede middag allemaal,

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Anonimo Militare Chrono.
Bij het ophalen van het horloge, kreeg is een merkwaardige tip mee:
Ik kon beter de chrono-functie niet constant gebruiken, waardoor de wat anders de secondewijzer wordt genoemd, stil blijft staat op de “12”. De echte secondewijzer is de kleine wijzer op “9”, die loopt altijd door.
Dat zou komen doordat de gaffel die het resetten regelt van de chrono wijzer (grote seconde wijzer) telkens er door de “0” stand heen als ware moet schieten, en daar wordt een Chrono-kaliber er niet beter van.

Wat weten jullie hiervan? Kan ik de chrono functie gewoon door laten lopen waardoor de grote seconden-wijzer door blijft lopen (vind ik mooier) of zeggen jullie: “Niet doen, je chrono-functie is niet daar voor gemaakt, je horloge is niet er voor gemaakt”

Alvast dank voor jullie reacties

Mvg
Adrian

Dat.

Die wijzer hoort op die twaalf. Klaar om de tijd vanaf nul op te nemen.

Je laat een stopwatch toch ook niet continu doorlopen? :wink:

Ik zou het niet doen. Is ook nogal zinloos, twee secondes wijzers die hetzelfde doen. Inefficiënt.

Niet doen, eet ook extra batterijen en dient er niet voor om als seconde wijzer mee te lopen

Anonimo op batterijen? :smile: Denk eerder dat hier een VJ 7750 in zit.
Maar inderdaad is het voor het mechanisme niet wenselijk om dit continue te laten doorlopen.

1 like

Af en toe even gebruiken en weer resetten. Niet constant maar ook niet nooit. Blijkbaar is het wel goed om hem soms heel even te gebruiken; pushers indrukken etc.

1 like

Klopt.
Er zit een Dubois-Dépraz 2017ox-pro caliber in en die is weer afgeleid van de VJ 7750, dus idd, geen batterijen :smile::smile::smile:

Ik mis eigenlijk wel een plaatje van zo’n gaaf horloge :wink:

2 likes

Inderdaad!

In mijn ogen hebben ze je het perfect uitgelegd!! Deden ze dat maar op meer plaatsen.

De verkoper heeft gelijk.
Waarom zou je je chrono-wijzer constant door willen laten lopen? Zoals de verkoper terecht uitlegde zit er al een secondewijzer op je horloge.

Omdat jullie er om vroegen en omdat ik het een zeer stoere klok vind, bij deze…:wink:

5 likes