Ik ben al een tijdje op zoek naar een horloge om mee te zwemmen, en dan niet alleen in een comfortabel zwembad, maar ook in zoete en zoute buitenbaden en -wateren. Echter wil ik niet direct een duiker, ook geen chronograaf, maar wel goed afleesbaar wanneer nat, tegen de omstandigheden en een stootje kunnen (uiteraard is afspoelen na gebruik geen probleem), datum mag, liefst analoog en automaat. Daarnaast heb ik voorkeur voor een metalen band, maar kan mij ook voorstellen dat er rubber of ander soortige materiaal suggesties zijn.
Wat betreft het budget, helemaal afhankelijk van het horloge en de staat in geval een gebruikt exemplaar.
Of voor een stuk minder geld een mooie Traska. 150 meter waterdicht, extra hard staal dus (bij mij voorlopig) krasvrij en een horloge dat je niet heel vaak tegenkomt.
Ik zelf om te duiken heb de Citizen Eco-Drive Promaster Aqualand BN2040-17X duikhorloge.
een professioneel ISO 6425-gecertificeerd.
Dieptemeter
Powerreservendicator
Decompressiewaarschuwing,
Schokdetentiefunctie
en krasvast kristal glas met anti-reflectie coating.
Het horloge heeft een datum aanduiding en is waterdicht tot 200 meter diepte.
Ziet er niet echt uit als een duiker maar is het wel! Simpel en goed afleesbaar. Kan tegen een stootje. Standaard 22mm bandjes. Schroefkroon, automaat, 200m WR, 10 jaar service interval.