Tips voor een horloge om mee te kunnen zwemmen

Ik ben al een tijdje op zoek naar een horloge om mee te zwemmen, en dan niet alleen in een comfortabel zwembad, maar ook in zoete en zoute buitenbaden en -wateren. Echter wil ik niet direct een duiker, ook geen chronograaf, maar wel goed afleesbaar wanneer nat, tegen de omstandigheden en een stootje kunnen (uiteraard is afspoelen na gebruik geen probleem), datum mag, liefst analoog en automaat. Daarnaast heb ik voorkeur voor een metalen band, maar kan mij ook voorstellen dat er rubber of ander soortige materiaal suggesties zijn.
Wat betreft het budget, helemaal afhankelijk van het horloge en de staat in geval een gebruikt exemplaar.

Ik ben benieuwd naar de suggesties!

3 likes

200mtr WR met schroefkroon. :ok_hand:

15 likes

Ik wilde dit nog even benadrukken. Zelfs met de meest hardcore duikhorloges wordt dat sterk aangeraden. Zout is evil.

Nomos Ahoi Neomatik Atlantic natuurlijk!

200 meter waterdicht :white_check_mark:
Geen duiker :white_check_mark:
Automaat :white_check_mark:
Op metaal of nylon te krijgen :white_check_mark:
Ook in andere kleuren :white_check_mark:

Ahoi neomatik Atlantic — NOMOS Glashütte (nomos-glashuette.com)

23 likes

Of voor een stuk minder geld een mooie Traska. 150 meter waterdicht, extra hard staal dus (bij mij voorlopig) krasvrij en een horloge dat je niet heel vaak tegenkomt.

9 likes

Met deze kan je het water in
image

13 likes

Tja, waar te beginnen? Denk dat ruwweg zo’n 75% van alle horloges hier aan voldoet…:crazy_face:

3 likes

Het feit dat niemand hier mee durft te duiken betekend niet dat het geen duiker is…

1 like

Een gmt om op verre vakbtie ook de tijd(en) te meten.

Zie blauwe deel!

Mijn Ball (die in niet zal verkopen). Heerlijk in alle omstandigeden. Past op een short op het strand maar ook onder een pak. 150m en schroefkroon!

Als je echt wil afraggen:
Een Vostok Amphibia!

4 likes

14 likes

Ik zelf om te duiken heb de Citizen Eco-Drive Promaster Aqualand BN2040-17X duikhorloge.
een professioneel ISO 6425-gecertificeerd.
Dieptemeter
Powerreservendicator
Decompressiewaarschuwing,
Schokdetentiefunctie
en krasvast kristal glas met anti-reflectie coating.
Het horloge heeft een datum aanduiding en is waterdicht tot 200 meter diepte.
citizen-promaster-bn2040-17x-diver-duikhorloge

5 likes

Wel een duiker maar scherp geprijsd en robuust

3 likes

Deze is precies gemaakt voor wat je omschrijft, de CWC GS Sapphire.
Schroefkroon, 200m WR, 10 jaar lithium batterij, goede lume.

Kan tegen een stootje maar ook het dagelijks leven.

11 likes

Deze ,draag ik al 2 jaar als dagelijkse beater, wr 300!!! meter,saffier en staal, maar ook met leuk leren bandje nog netjes ook en zeeeeer betaalbaar.

4 likes

Idd al een paar keer naar zitten loeren, goede tip :+1:t4:

Helemaal eens, ik spoel eigenlijk altijd mijn horloge goed af na het zwemmen.

Idd ook een goed suggestie, is deze er ook in een lichtere kleur? Ik ga zo even op de site kijken.

2 likes

Ziet er niet echt uit als een duiker maar is het wel! Simpel en goed afleesbaar. Kan tegen een stootje. Standaard 22mm bandjes. Schroefkroon, automaat, 200m WR, 10 jaar service interval.

8 likes

Deze vind ik ook tof, ook hier ga ik even verder naar kijken op de site.

1 like

ik heb de Farer Leven II

Echt superfijn licht apparaat. Gaat mee duiken en zwemmen en kiten.

5 likes

6 likes

Ziet er ook goed uit, net even de site bezocht, komt op mijn lijstje erbij.