Tips voor een horloge om mee te kunnen zwemmen

Apple Watch doet het ook goed tijdens het zwemmen, en de gewone is mooi compact. Nu je Suunto noemt.

1 like

4 likes

Het grote voordeel van NATO’s is dat je er een stuk of wat kan meenemen. Zodra je uit het water komt spoel je je horloge af en verwissel je je natto voor een droge.

Of even prutsen en er een open ended leertje opzetten. CWC’s hebben fixed bars, dat dan weer wel…

2 likes

Beide, maar een meer sporthorloge als de Garmin zijn niet mijn ding.

Ik had even niet hieraan gedacht

dus dat ga ik zeker proberen, en dan ook even met een nato, perlon of iets vergelijkbaars.

Ik zie het meer als suggestie om zeker te zijn dat ik niet iets gemist heb, gelukkig staan er ook een hoop serieuze kandidaten tussen. Ik ga er van het weekend verder mee aan de slag.

Is waar. Zeer functioneel en praktisch. Mijn vrouw is fan van haar Apple Watch en heeft er afgelopen zomer heel veel mee gezwommen ook. Maar je mist toch wel de romantiek van een ‘echt horloge’. En dat wil je toch als horlogegekkie?!

Vandaar, lekker voor zoiets gaan, dus!

2 likes

Duiken/ zwemmen… beetje om het even :rofl:

60 reacties en nog niet 1x een rolex explorer.

Dit is wat je wilt.

6 likes

Een serieuze zwemmer draagt geen horloge, laat staan een duiker. Die willen geen andere gewichtsverdeling tussen de armen, en ook het profiel van het horloge wat het water in klapt is niet goed voor je aerodynamische eigenschappen.

Slab sided, 12mm hoog en op een zware stalen band?

Dan ben je hier beter mee: 8mm dik op een NATO. Maak er een Perlon van, en je hebt 9mm rondheid die het water in glijdt.

Pak dan een BB54, die is 37mm groot en maar 11,2mm dik. Of voor veul minder geld:

image

De SNE586.

38 x 11 x 46mm, quartz, ik denk 455 ballen van Chrono24, uit Zweden en Italië.

1 like

Nehh.

1 like

Lezen is lastig.

En

En dan posten ze dit:

image

:woman_facepalming:

2 likes

Kijk eens bij het merk Sinn, bijna hun gehele collectie bestaat uit horloges die tegen een stootje kunnen en minimaal WR 200m zijn.
Succes met de zoektocht!

3 likes

Ik zou voor een omega aqua terra gaan, 150 meter is diep zat.


Veel succes!:watch:

3 likes

ik heb de met blauwe plaat, maar die hebben ze niet meer zo lijkt het.

5 likes

Ja, als TS niet weet wat je nodig hebt om comfortabel en snel te zwemmen (geen horloge) kan ik er niks aan doen. Ik kan prima lezen, maar ben het gewoon niet eens met de eisen. Primair is zwemmen. En dat doe je niet met een dik horloge op een stalen band.

Dan ben je heel, heel erg selectief aan het shoppen in de aanbevelingen van een CWC, Nomos of iets plats / kleins op nato of rubber die al gedaan waren.

Die duiker postte ik puur omdat ie dunner en lichter was dan de explorer (van 7000 pietermannen, als je 'm bij de AD kunt krijgen) die je voorstelde.

Zeg nou zelf, 12mm dik is best kolderiek voor een niet-duiker. :slight_smile: Zelfs mijn 39mm pilot is nog 1,8mm platter van snit.

1 like

Nog niemand een Sinn 556 voorgesteld?

Robuust, compact, goed afleesbaar, automaat, analoog, metalen band, bandenslet, 200m WR…

Topic kan dicht!

6 likes

:point_up_2:t4: :point_up_2:t4:

Sinn 556 dus. Of broertje Damasko ds30.

2 likes

Ik vind hem fraai! Ook in deze kleurstelling.

Klopt helemaal, en als ik daadwerkelijk sportief baantjes ga zwemmen dan heb ik idd geen horloge om, maar ga ik gewoon semi-sportief of recreatief zwemmen dan heb ik wel graag een horloge om.

Ik heb na alle suggesties ook zeker mijn criteria bijgesteld en ga ook zeker kijken naar een combi met nato of perlon, en dan wellicht voor buiten het water op het terras met metaal. Sinn staat inmiddels ook op mijn lijstje.

Fijne avond en ik mag zo aan het werk, morgen weer eens verder in verdiepen.

2 likes

:grimacing:
Voor mij niks erger dan een zeiknatte nato. Bij een perlon vind ik ook het gewicht niet kloppen.
Gewoon staal, zoals het hoort :muscle:t4: Twee keer schudden en het is droog.

3 likes

Meer dan twee keer wordt beschouwd als spelen toch :joy:
Maar serieus bedankt voor de tip!

3 likes

Hoe strak draag jij staal? Ik vind staal ook erg comfortabel maar met zwemmen wil je niet dat het horloge te veel over je pols schuift.

2 likes