Met de EMG HFLE onderweg, zoek ik voor de meebestelde kurkstrap een mooie vouwsluiting…
Een beetje zoeken op internet levert niet veel op, net als de zoekfunctie hier trouwens, vandaar de vraag of iemand tips heeft. Het moet een gepolijste enkelzijdige vouwsluiting worden met in de sluiting twee knopjes “opzij” waar hij mee opent… Ik vind ze een stuk handiger dan een doornsluiting, en straps gaan een stuk langer mee (geen scherpe knik), vandaar…
Iemand hier een idee?
Nb. het kan natuurlijk zijn dat Johan deze als extra actie in de planning heeft. In dat geval hoop ik niet de verrassing verklapt te hebben @25tien
Ja maar dan zie je het doorn gat van het gespdeel boven op de vouwsluiting zitten. Vind ik geen gezicht.
Bovendien is het gespdeel te kort waardoor de sluiting niet mooi midden onder de pols zit.
voor een band die normaal een doornsluiting heeft (midden van je pols) moet je voor een vlindersluiting gaan, zoals idd door Ko is aangegeven past een vouwsluiting daar meestal niet bij door de lengte.
deze heb ik zelf ook gebruikt en is mooi afgewerkt
Als je dan toch geen merk sluiting koopt, zou ik Aliexpress proberen. Ik heb hier een drietal sluitingen gekocht (twee Breitling lookalike en een Omega lookalike). Alle drie zijn ze zeer solide en mooi afgewerkt. Zoek even op Maikes.
Het type dat @PatrickA aangeeft. Die zijn bedoelt voor normale bandjes met gesp. Het doorngat wordt hier opgevuld. En door de vlinder zit hij ook goed onder de pols. Mits de band jouw lengte heeft.