Als cadeau wil ik een vriend graag een horloge geven (altijd leuk) die zga onverwoestbaar is.
Hiermee bedoel ik dat er bijvoorbeeld geen krassen komen na stoten/vallen/schaven tegen muren, je er mee kan douchen, slapen, vallen, eigenlijk alles mee kan doen!
Iemand een idee van zo’n horloge? Prijsklasse ongeveer tot e200.
krassen krijg je toch wel als je 'm altijd draagt. De SKX007 is idd een heel goed voorstel - het beste analoge/automatische horloge dat je onder de 200 kunt kopen. Een ander horloge is de G-Shock. Daar zijn heel veel uitvoeringen van. Misschien nog onverwoestbaarder dan de Seiko.
Die zwarte bezel inlay is mijn inziens niet bepaald krasbestendig.
Ik zou dan ook een Monster aanbevelen. Op de stalen bezel daarvan vind ik krasjes minder erg/opvallend/storend.
Maar de uitblinker voor iemand die zich de hele tijd stoot en omvalt is dan natuurlijk toch een G-Shock. Je hebt de rubberen die goed stoten kan, maar weer minder tegen schaven aan een betonnen muur. Je laat dan zwarte strepen c.q. flinke laag van je horloge achter op die muur.
Ik heb zelf een stalen die behoorlijk wat kan hebben:
M’n “I-Shock”
Probeerde hier een link naar een youtube filmpje te posten, gek genoeg wil dat niet.
Gewoon in youtube zoeken naar “Building A Vostok Wristwatch” en je ziet een leuk filmpje over een vostok horloge.
Hele filmpje afkijken, aan het eind rijden ze er met een auto overheen.
Seiko SKX007 ziet er inderdaad goed uit! Zoiets zoek ik inderdaad. Een g-shock is ook een leuk alternatief, maar ik dat zoek ik niet, een digitaal rubber horloge.
Verder zijn luminox horloges volgens mij niet zo heel sterk, bv mineraal glas, en is de betere vostok horloge natuurlijk weerk ±400e.
Er zijn ook G-Shocks met wijzers en volgens mij ook stalen varianten met wijzers.
Ik heb er zelf een en sinds vorige week ook een Seiko Monster en het zijn allebei volgens mij onverwoestbare klokken.
Die zwarte bezel inlay is mijn inziens niet
bepaald krasbestendig.
Ik zou dan ook een Monster aanbevelen. Op de
stalen bezel daarvan vind ik krasjes minder
erg/opvallend/storend.
Maar de uitblinker voor iemand die zich de hele
tijd stoot en omvalt is dan natuurlijk toch een
G-Shock. Je hebt de rubberen die goed stoten kan,
maar weer minder tegen schaven aan een betonnen
muur. Je laat dan zwarte strepen c.q. flinke laag
van je horloge achter op die muur.
Ik heb zelf een stalen die behoorlijk wat kan
hebben:
M’n "I-Shock" https://lh4.googleusercontent.com/I-amp-W3VvqqOa7j
YjCY6JNKpBT8ucqDO1LKS3lb3yfwhzMIt6lQbbSVsfdcb8hUOS
NF3mKJxTgheDiBPLprZkdpRA=s512
De stalenbehuizing en band heeft al aardige
klappen van gemene super-Villians en schaafwonden
tegen Forcefields overleeft.
Hey Marnix,
ik hoor je altijd klagen over de zwarte bezel van de SKX007. Maar is het vervangen van een inlay niet goedkoper dan het vervangen van een complete bezel(in het geval van een monster?) Persoonlijk vervang ik liever een inlay dan een complete bezel.
@Mauzer, ik denk dat je met een ballistic (of G-shock) niet verkeerd zit. Normaal zou ik zeggen go mechenical! Maar, “when the going get’s tough”, verkies ik een quartz horloge boven een mechanisch horloge.
ik hoor je altijd klagen over de zwarte bezel van
de SKX007. Maar is het vervangen van een inlay
niet goedkoper dan het vervangen van een complete
bezel(in het geval van een monster?) Persoonlijk
vervang ik liever een inlay dan een complete
bezel.
Je hebt gelijk. Ik ben ook een dikke zeurkous :+
Nee kijk, het punt is dat ik me het meest stoor aan een kras op een coating. Je ziet hierdoor de metalen onderlaag als kras. Dus bijv. een staalkleurige streep op een zwarte PVD kast. Of een aluminium kras op een zwarte bezel inlay, zoals op een skx007. Dat gezegd te hebben, heb ik ook de skx007 en andere horloges met een gekleurde aluminium bezel inlay. Maar daar doe ik voorzichtig mee en zo makkelijk komt er nu ook niet gelijk een kras op. Maar als het gebeurt, dan is 't (td)
Krassen op metaal (op gematteerd na), als gepolijste of geborstelde stalen klokjes vind ik niet erg. De bezel van mijn Monster heeft ontelbare krasjes, maar vind ik niet storend. Vandaar dat ik hier op wijs. Misschien wel erg vaak Zo erg zou ik me eraan storen