Ik denk ook dat je het in deze merken moet zoeken. Als je zo’n stap neemt, en voor het eerst serieus geld uit geeft voor een horloge wil je wel een bekend merk om je pols.
Dit waren in ieder geval voor mij toen bekende merken toen ik deze stap nam.
Ik denk ook dat je het in deze merken moet zoeken. Als je zo’n stap neemt, en voor het eerst serieus geld uit geeft voor een horloge wil je wel een bekend merk om je pols.
Dit waren in ieder geval voor mij toen bekende merken toen ik deze stap nam.
Oh ja, helemaal vergeten… Iedereen met de black bay… Vergeet n occasion Pelagos niet als ie v forse Diesel hield.
Alleen kan t gewicht v titanium wel n andere beleving geven. Maar hij is wel fors, dik en imho wat stoerder dan n black bay.
Nomos heeft ook een aantal sportieve modellen, die binnen zijn budget passen. Zoals de club sport of de Ahoi, welke ik heb!!
Tudor als deze persoon hem (per se) nieuw wil kopen bij de AD. Breitling als bezoekje aan outlet geen bezwaar is (vb. Roermond) of via Chrono24; vaak hoge kortingen mogelijk op Breitling namelijk. Omega als 2e hands geen bezwaar is; leuke SMP of Planet Ocean kun je voor rond dat bedrag krijgen.
Reden dat ik het bij deze 3 merken zou houden is, mocht ‘de hobby’ toch tegenvallen, geraak je deze merken altijd wel weer zonder problemen kwijt.
En? Al een idee wat je hem gaat adviseren? Er is best wat voorbij gekomen.
Ja… Die!
Dat is ook een goeie!
Veel goeie tips inderdaad. Ik dacht vooral aan de Tag Heuer Aquaracer, Oris Aquis en soortgelijken, maar eerlijk gezegd is een 2dehands Seamaster of een Bell&Ross helemaal geen gek idee. Ik gooi het allemaal zijn kant op
Helemaal mee eens, een mooie aquaracer is top
Oh ja, n 45mm en al helemaal chronograaf erg stoer.
Dat kon ik jou beter vragen. Kijk, op het moment dat je zegt dat ie z’n eerste serieuze horloge zoekt en van Diesels af komt, ja, dan zou mijn vervolgvraag iets in deze geest zijn:
Maar in plaats daarvan doe jij aan gatekeeping door te zeggen dat we alleen met oversized toolwatches aan mogen komen omdat een dresswatch niet mag, en het horloge groter dan 40mm moet zijn.
Medunkt dat je datgene om je pols wilt wat je mooi vind en wat bij je stijl of activiteiten past. Ik vind dan ook dat de vriend van @mmmilo dus ook gewoon zelf een account moet registreren om eens wat rond te neuzen. En bovenal:
Hij moet zelf naar chrono24 surfen, daar het filter op een budget van 3000 Euro zetten, locatie EU aanzetten en dan gewoon eens gaan kijken wat hij mooi vind. Ga er naast zitten met een pot bier, en bespreek wat je tegen komt.
De rest gaat vanzelf.
Sterker nog, dan begint de ellende pas
Had ik ook met mn vrouw, 9 maanden later een tweeling
Overigens, even binnen je budget, maar je eisen qua grootte negerend:
Er zitten toch wat dressy horloges bij, en ze zijn met één uitzondering op het randje allemaal onder de 40mm. En ze zitten allemaal tussen de 1100 en 3000 Euro. Ter inspiratie.
Jaloersmakend…
Maar ik herhaal, deze vind ik te duur voor wat je krijgt en dat vertaalt zich in de 2de handsprijs.
Maar ik begrijp je, qua looks zitten ze goed.
Als je eventueel open staat voor minder bling…
Beter staal door tegiment behandeling.
Yo milo,
Als je maat het niet erg vind om eventueel een mooie gebruikte te kopen dan kan ik hem aanraden om op chrono24 te kijken naar wat ie mooi vind en wil betalen.
Dan zo ik kijken naar: Tudor, Breitling, Eterna, Oris, Longines, Fortis… en misschien zelfs een IWC?
Dat zou ik doen ( naar Chrono24) Maar dr is vast nog veel meer…
Succes en vooral veel plezier. Fredje.