Tips voor het kopen van vintage horloges

115/116

Ook niet erg om die te zien tikken…:smile:

3 likes

Dan wel natuurlijk; zoiets:

8 likes

yep…goedgekeurd door de belangengroep de tikkende secondewijzert.:smile:

2 likes

Wijs gesproken! Helemaal mee eens! :relaxed:

2 likes

Pfoei, gelukkig maar. Fijne is dat de voorkant er ook mag zijn. Soms, moet je ook geluk hebben. Aangezien het hier over tips gaat m.b.t. vintage. Heb ik er 2,…

1. Veel lezen.
  2. Bij twijfel; nog meer lezen.
5 likes

Kijk dan.hier maak je nu nog steeds helemaal de blitz mee in de plaatselijke disco.

Beta 21 Quartz uurwerk.

6 likes

Vermoed dat je niet bij mij in de buurt woont. :relieved:

1 like

Haha damn. Funky seventies

Top artikel! Thanks

Overigens vind ik een vintage omega van 1500,- serieus geld en nu niet bepaald voor een “kleinere” portemonnee?
Maar misschien heb ik een andere beleving van bedragen dan de “gemiddelde” verzamelaar die voor 80.000 euro aan Patek Philippe klokjes in zijn Aliexpress horlogekist heeft liggen :smirk:

4 likes

Haha helemaal mee eens!
Ik vind quartz ook heel leuk om te hebben en dragen; zoals je weet is mijn horloge bijna gelijk aan de jouwe :sunglasses:

Een vintage quartz Omega is misschien technisch niet zo bijzonder maar nog altijd opvallend en verfrissend in de grijze vinex kantoortuinen! :slight_smile:

3 likes

Zo is dat😄

1 like

Ja, maar het is ook een soort van trauma.

Doe je ogen dicht, haal rustig adem. Visualiseer je het tikken van het getoonde uurwerk. Adem in, adem uit. Je draait het horloge om kijkt naar de plaat en ziet…

Dat iedere seconde de wijzer net naast het streepje tikt.

:scream: :scream: :scream: :scream: :scream: :scream: :scream: :scream: :scream: :scream: :scream:

Even denken… nog even denken… eh, nee, nee, ik geloof het niet… je hebt geen andere beleving van bedragen dan ik. 1500 Euro is gewoon doekoe. De “kleine portemonnee” vindt 50 Euro voor een horloge al geld. :slight_smile:

3 likes

Ik ben het helemaal eens met tip 5 “koop de verkoper en dan het liefst een gerenommeerde horlogehandelaar”. Misschien niet van toepassing voor de vintage kenners op dit forum maar wel voor de rest van NL die in de hype mee wil doen. Ik zie hier op HF regelmatig nieuwe leden posten dat ze op zoek zijn naar een vintage speedy en er eentje gezien hebben op marktplaats en dan vragen om tips waar ze op moeten letten…beste advies is dan of koop het boek speedmaster only en leer het uit je hoofd of stap een vintage horlogezaak binnen en koop er eentje die iets duurder is.

“There ain’t no such thing as a free lunch”… :wink:

3 likes

… dan schuren en dan opnieuw opbouwen.
En daar detecteren “wij” ook de toppers. Het lukt vaak niet om de plaat volledig glad te schuren. Hierdoor zie je een putje (of meerdere) onder de verder perfecte laklaag.

Verder een leuke topic en natuurlijk krijg je wat tegengas. En daar kun jij best tegen, blijf vooral posten.

Gr. Roel

2 likes

Ik kan dit alleen maar beamen, daar ik de Certina Cascadeurs verzamel val ik bijna automatisch onder die vreselijke Quartz verzamelaars (auto quartz bijna uitgezonderd :slight_smile: ) Het leuke is wel dat bijna al mijn oudjes onder de 100 euro gevonden zijn… dat houdt het dan voor de kleine portemonnee weer leuk :+1:

4 likes

Thanks voor je bericht en interessant. Hahaha olifanten huid hier dus komt goed. Cheers

2 likes

Interessant topic sowieso! Dank voor het posten! :+1::relaxed:

Voor velen van ons is deze info bekend- en met jouw idee over quartz horloges ben ik het eerlijk gezegd ook niet echt eens- maar voor beginnende HF leden en andere nieuwkomers in de vintage horlogerie reik je hier wel interessante tips aan en dat vind ik een goede zaak! Ook het filmpje is leuk om naar te kijken en zeker leerzaam voor beginners.

Dankjewel en ga vooral door met hier af en toe te posten. Het is leuk en afwisselend, om hier op het HF ook topics van handelaren en andere ingewijden, zoals professionele horlogemakers, te kunnen lezen.

3 likes

Dank! Ja denk dat het sowieso anders ligt met de toegewijde horloge liefhebbers op het forum en mensen die gewoon een keer een tof vintage horloge willen kopen :slight_smile:

2 likes

In grote lijnen hebben alle partijen hetzelfde doel met als enige verschil dat iedereen hier voor elke dag van de week een apart horloge nodig hebben (cq. maand; vul zelf in!) :sunglasses:

1 like

Jasper rekent natuurlijk wel in Grachtengordel-valuta. Voor 500 heb je ook een prachtexemplaar. Had zelf nog bijna de trekker overgehaald - of toepasselijker hier: de hamer gezwaaid :wink: - voor een geservicede cal. 354 Omega voor 450 euro. Gewoon hier op 't forum.

2 likes