Tips voor horlogeverkoop

Ik heb mijn Rolex op marktplaats te koop gezet en nu heb ik een koper. Hebben jullie nog tips hoe dit aan te pakken?

Beter in een restaurant hier om de hoek of juist thuis? Uiteraard wil ik het geld op mijn rekening zien via mijn telefoon via mijn bankapp.

Nog andere tips waar ik aan moet denken om gezeur, zoveel mogelijk, te voorkomen?

3 likes

De eerste tip: pas op!

4 likes

Tip 2: zorg dat je niet alleen bent

5 likes

Ik zou lekker bij de Van der Valk afspreken. Camera’s en publieke ruimtes geven bij een onbekende toch iets meer zekerheid.

5 likes

Ik zou er ook voor zorgen dat je niet meer dan 1 persoon wilt ontmoeten

Verkoop niks boven de 500 euro op MP…

6 likes

Gezond verstand gebruiken.

Als iemand een sub binnen enkele uren voor een prijs wilt kopen die enkele honderden euro’s onder de grachten prijs ligt zal ik even achter mn oren krabben en uitzoeken of het wel zuivere koffie is :wink:

Dat is zo. Vandaar op zoek naar wat tips.

Maar als ik idd bij van der valk zit kan er mijn inziens toch minder gebeuren.
En hij is 1150 goedkoper dan een bij spiegelgracht, met nog 50 weken garantie bij langedyk vintage watches. Mag hem hier niet aanbieden, en dat biedt natuurlijk ook geen garantie op een eerlijke koper.

Nog even wat posten op het forum, trustlevel 2 behalen en je Rolex hier te koop aanbieden :wink::+1:.

6 likes

Hallo hallo,

Zelf heb ik al meerdere horloges verkocht via marktplaats. Een tip die erg zweverig klinkt… wat zegt je gevoel bij de verkoper… Bel altijd even met elkaar. Vaak kun je uit een telefoongesprek veel informatie halen over de koper en gaan er van zelf bellen af.

Als ik naar mij zelf kijk en ik geef veel geld uit aan een horloge dan vraag ik eerder naar recent onderhoud en of al de boekjes er bij zitten. En waarom het horloge verkocht word.
Als dat soort vragen niet gesteld worden en het gaat alleen over waar we afspreken en hoe er betaald gaat worden zou ik het al niet doen.

verder… waar je ook afspreekt… met twee sta je altijd sterker dan alleen.

Succes met de verkoop van je horloge!

3 likes

Zoals gewoonlijk in het bos bij schemer

10 likes

Raak het horloge ook vooral niet uit het oog i.v.m. wisseltruc. Kenmerk desnoods het horloge, ook al zal je hem vast uit 1000 herkennen.

Zorg ook dat de koper minimaal een aantal jaren zijn account heeft. Misschien logisch, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.

3 likes

Zegt ook niets. Daar werd n maat van me ook bijna beroofd :tired_face:

In ieder geval een vriend meenemen, bij een juwelier afspreken zou nog kunnen…

1 like

Niet via marktplaats handelen

2 likes

Hier lekker verkopen tzt

1 like

Mp tip, check even het profiel van mp. Vijf sterren en meerdere advertenties die al langer online staan.

Verder ergens afspreken, vd valk. Met instant payments betalen, cash even laten scannen door het personeel in ruil voor fooi.-

Die Rolex inruilen bij een juwelier en dat horloge verkopen aan de plaatselijke lommert.

En dan te bedenken dat men geen tritium meer gebruikt vanwege de veiligheid van de dragers…

Ik zou ook letten op de manier van communicatie en spelling/grammatica. Als het kortaf en slecht Nederlands is zou ik ook meer op mijn hoeden zijn. Zou inderdaad telefoonnummers uitwisselen en kijken of je via whatsapp en naam en een foto krijgt. Van te voren even bellen. Als je iemand aan de lijn krijgt die onbeleefd en nog niet helemaal ingeburgerd is, zou ik de deal niet door laten gaan. Zou inderdaad bij Van Der Valk of zo afspreken. Of ergens anders openbaar. Bij de verkoop van een Rolex no way dat ik thuis zou afspreken.
Verder kijk ik op marktplaats ook altijd hoelang de gebruiker lid is. 13.5 jaar met een locatie erbij komt betrouwbaarder over dan 3 dagen zonder locatie.
Desalniettemin is al het bovenstaande geen garantie, maar het kan wel helpen.

3 likes

Pas op met Marktplaats (na Facebook het grootste riool van internet)
Ze leggen je om voor een Rolex tegenwoordig…
Zou je niet liever gewoon inruilen bij Ă©Ă©n van de bekende, vertrouwde adressen hier op HF?