Tips voor horlogeverkoop

Je zou bijna geen Rolex meer durven te verkopen :slight_smile:

Ik heb zelf veel horloges via marktplaats verkocht, maar altijd aan liefhebbers. Ik denk ook dat je daar moet proberen achter te komen.

Even persoonlijk mee praten. Dan kom je al een heel eind. Iemand die echt geĆÆnteresseerd is, is namelijk ook goed geĆÆnformeerd. Die persoon zal van jou net zo goed willen weten hoe betrouwbaar jouw Rolex is. Heeft die persoon er in zoā€™n gesprek totaal geen kijk op. En Praat die compleet gebakken lucht dan zou ik hem wieberen.

Verder altijd even afspreken in een publieke ruimte zoals VD Valk ofzo.

Verder niet al te spastisch doen. Vertrouwen werkt altijd 2 kanten op.

1 like

Bij de bank afspreken

3 likes

U valt af. :grinning:

31 likes

Tip 1:
Vraag de koper alvast 5,- euro ā€˜reserveringsgeldā€™ over te maken op je bankrekening. Dan kan krijg je via de bancaire overschrijving zijn echte naam. Die kan je dan vergelijken met de naam die hij gebruik in jullie correspondentie. Als hij de overschrijving van het reserveringsgeld weigert en/of de naam klopt niet, dan heeft hij wat uit te leggen.

2 likes

Tip 2:
Bij twijfel geen deal doen!

Succes!

1 like

Bij Paul van Zeeland in Velp kun je tegen betaling je horloge verkopen. Daar wordt ook alles gecheckt. Check zijn site maar eens voor verder informatie.

3 likes

:shushing_face: :shushing_face: :upside_down_face:

Hoe ben jij ooit aan je horloges gekomen, Ralph? :wink:

Maar serieus, TS, wat hier gezegd wordt over marktplaatsvolk is wel waar. Je kunt aan de communicatie vaak op je klompen aanvoelen met wat voor volk je van doen hebt.

Ik vind het alleen wat jammer dat iedereen hier zo paranoide is over het merken van het horloge, knokploegen en god jan en van alles. Zelf zou ik er iets onbevreesder instaan, spreek gewoon af bij een VdV met een bieder die goed en helder communiceert. Desnoods ook na een telefoongesprek.

Je kunt naar een dealer gaan, maar daar krijg je minder. Zorg dat het horloge verzekerd is. Als je dan beroofd wordt (zorg dat je communicatie en fotoā€™s horloge houdt om aan verzekering te overleggen) kun je 'm nog eens over tafel schuiven.

Denk bijvoorbeeld aan een kostbaarheden buitenshuis verzekering. Die dekt diefstal.

2 likes

Gekleurd touwtje om de stalen band doen ivm wisseltruc.

8 likes

Bedankt voor alle tips! Leerzaam dit, ook voor andere wellicht.

Meer tips zijn natuurlijk welkom, ik neem alle tips van harte aan :slight_smile:

Ik denk dat dit een heel goed uitgangspunt is. Een deal als dit zou voor de koper minstens zo riskant moeten zijn. En dat zou moeten blijken uit de communicatie, liefst telefonisch. Welke vragen zou jij als potentiƫle koper allemaal stellen aan de verkoper van een Rolex op MP? Als de koper zich niet gedraagt zoals je zou verwachten op dat gebied dan is dat vreemd genoeg om de boel af te blazen.

2 likes

Ik zou ook eens beginnen om je volledige naam hier uit je profiel te halen!

En laat hier even zien om welk horloge het gaat. :wink::shushing_face:

Haha idd mijn naam even aangepast, vrij unieke achternaam :slight_smile:

Via marktplaats al een hoop reacties gehad idd, 2 serieuze die ook goed overkomen. En ik had nu al zeker 1 BTC kunnen hebben haha

5 likes

Niet door leraar Nederlands te worden, that doesnā€™t get you a Rolex :joy:

9 likes

:laughing::+1:

@migila je hebt Idd al een hoop goede tips gehad!
Buy the seller, rekeningnummer en koper moeten overeenkomen. Vandervalk-achtige plek. Enzā€¦
succes met de verkoop! :+1:
Ik denk dat de verkoop morgen gaat plaatsvinden.

1 like

dat is op zich een goede tip, maar als het om een horloge in de prijscategorie Rolex gaat, heb je best kans in de categorie georganiseerde misdaad terecht te komen, dat zijn gelikte professionals, en ik zou het knap vinden als je die er met een telefoongesprek uitpikt

ook een marktplaats account van

is geen garantie, voor een paar euro kun je een hele lijst gehackte accounts kopen.

de boodschap is altijd op je hoede te zijn. iets minder vangen bij een handelaar is zo gek nog niet voor een stukje zekerheid.

6 likes

Dat is toch niet zo vreemd? Als iemand mij Btc biedt voor iets dat ik te koop heb is dat prima. Alles wat waarde vertegenwoordigd is wat mij betreft ok, behalve pillen en coke. Of het moet om grote hoeveelheden gaan :grin:

3 likes

Eens. De marktplaats truc met 12 jaar ervaring en de naam ā€˜Hans de Vriesā€™ is ook een bekende.

1 like

Ik heb niks tegen btc maar als een Duits nummer mij appt en kort door de bocht 1 btc biedt zonder verder te vragen vind ik het wel verdacht.
Ik heb genoeg met btc gedaan om het te kunnen accepteren als betaalmiddel :slight_smile:

1 like

Toch zal ie wel serieus zijn. Duitsers maken namelijk geen grappen :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Haha, Dan zou ik aan jou geen Rolex verkopen, op je hoeden zijnā€¦