Tips voor kopen bb 58

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje met veel plezier berichten hier op het forum.

Mijn oog is gevallen op een Tudor Black Bay 58, voor mij echt wel een grote upgrade qua kwaliteit maar dus ook qua prijs. (Heb op moment een certina duiker)

Mijn vraag is, liggen dit soort horloges gewoon op voorraad? Zo ja iemand tips, ervaringen van goede juweliers?
Valt er nog wat te doen met de prijs of is dit niet mogelijk? Of verschilt dit weer waar je bent.
Zijn er voor de rest nog bijzonderheden waar je op moet letten?

Thanks alvast voor jullie input! :slight_smile:

1 like

Neen12. Volgens mij duurt het een paar maanden voordat ze beschikbaar zijn (blauwe bb althans).

Jawel12, kijk altijd goed naar de staat als je bij de juwelier bent. Hoor het vaker dat er toch wat krasjes opzitten. Goed inspecteren dus!

Neen12, dit model loopt goed en voor zover ik weet bieden ze hierop geen kortingen.

6 likes

Blauwe is juist vaker wel op voorraad op het moment, zwart blijft lastiger maar soms ook op voorraad inmiddels heb ik hier op het forum begrepen. Zelf moest ik eind vorig jaar een kleine 5 maanden wachten op de zwarte.

Gassan lijkt ze allebei te hebben op leer of NATO, maar ja, je wil de stalen band en die hebben ze allebei niet…

2 likes

Thanks!

Misschien een rare vraag maar als die modellen niet op voorraad zijn is er wel een manier om te passen?

Of bestel je dat en betaal je later bij aanschaf? Of doe je een soort aanbetaling?

BB58 ligt tegenwoordig steeds vaker in de etalage. Gewoon langs gaan en kijken of ie er ligt. Korting gaat lastig worden.

Hier in Den Haag heb ik vaak zowel leer als staal in de etalage gezien. Moet niet zo’n probleem zijn kortom​:+1::+1:

Staat een mooie blauwe te koop op het forum geloof ik!
Sla je slag, het is een topper!

(Geen belang bij)

Foto van de mijne:

8 likes

Verder staan ze met enige regelmaat hier in het blauwe gedeelte, profiteren van andermans flipperitus is ook een soort korting :slight_smile:

7 likes

Ja klopt en zo goed als nieuwe voor 3200 euro dacht ik. Heb je je 250 euro korting al te pakken.

https://www.horlogeforum.nl/t/tudor-black-bay-58-blue/337494/5

3 likes

Erg mooi! Zou bijna gaan twijfelen aangezien ik de zwarte wil hebben haha

Bedankt allemaal voor de info​:+1:t3::+1:t3:

1 like

De blauwe is mijns inziens de mooiste :heart_eyes:

4 likes

Ben benieuwd hoe je zoektocht gaat, wil zelf dit horloge ook kopen. Had graag een gezocht topic aangemaakt maar dat mag helaas niet als TL1.

1 like

Ik zou even contact opnemen met @Selfie, zie Het grote teleurstelling topic
Wellicht kan hij iets voor je betekenen.

Niet twijfelen. De blauwe is een leuke vakantie scharrel, het origineel is the real deal. Vind ik dan hè… deze foto (van Tudor website geplukt geloof ik) neemt alle twijfel weg neem ik aan.

Succes met je zoektocht, zo te horen zal het tegenwoordig soepeler gaan! :+1:

4 likes

Gezocht kan vanaf level 1 toch?

Het origineel is een vintage rolex submariner.
De zwart/gilt BB58 is ook gewoon een hommage.


In combinatie met deze is korting wel mogelijk (indien je bij ing zit en rentepunten hebt)

5 likes

Een Tudor Submariner hommage dan nog altijd. Maar dat is helemaal niet waar ik op doelde, geen idee hoe je daar bij komt. Ik bedoel alleen dat het de eerste BB58 was. En naar mijn uiterst bescheiden mening was dat een schot in de roos, alle versies daarna vind ik minder.

1 like

Fair enough. Je had het over [quote=“TonD, post:15, topic:338789”]
het origineel is the real deal.
[/quote]

Dus daar reageerde ik op…

Is toch een hommage aan de 1953 sub van rolex?