Tips voor nieuwe koop?

Gevaarlijke combinatie, lijkt me snel met elkaar vloeken, tenzij heel donkerbruin. Je zit toch erg in dezelfde kleurtint. Ik zou eerder denken aan zwart, donkergroen of donkerblauw.

1 like

Heb op mijn Speedmaster ook de OEM Lederen Omega band met Omega vouwsluiting. Op mijn Tudor Black Bay heb ik de OEM nato en de OEM Lederen Tudor band met Tudor vouwsluiting. Heb op de Pelagos en de Black Bay ook nog een rubberen Crafter Blue. Op de Superocean II ook nog de OEM Breitling rubberen band met Breitling Vouwsluiting. Verder heb ik nog een Vanguard, Horus banden stuk of 4 en er komt nog een Vulcan band binnen voor de Submariner. Op de Seamaster heb ik nog een rubberen Zealande. Ohja en de Pelagos heeft ook nog een rubberen OEM Tudor band Dus aan bandenopties geen gebrek amigootje. It is not all steel :yum::+1:

2 likes

Ik heb hier geen zin in.

1 like

On topic: deze blijft in m’n hoofd zitten, dus ik zou 't wel weten!

3 likes

Zou een seamaster aqauterra gen 2 koopen
Tydor bb
Rolex 1601
Of een cartier santos

2 likes

Ook erg gaaf! :heart_eyes:

1 like

Ik zou een mooie Omega uitzoeken!

1 like

Wat doet een Zenith El Primero? Als dat binnen het budget past dan zou ik het wel weten!

@Rolopalooza; gooi er eens een mooi plaatje in! :grin:

2 likes

Say OEM one more time…

8 likes

Een keuze, als je je wil onderscheiden:

2 likes

OEM

moet iets erbij zetten anders post hij hem niet :angry:

1 like

7 likes

ZEP blijft zo’n gaaf ding…

2 likes

Ik ga hem dit weekend in London even een tweede kans geven.

1 like

Is geen rolex en dus geen optie voor jou toch :stuck_out_tongue: ?

1 like

Ja maar ik ben bijna de all mn Rolex opties heen :cold_sweat:

2 likes

Ah joh, met je eerste salaris straks gewoon voor die daytona :stuck_out_tongue: .

1 like

Grand Seiko quartz. :slight_smile: Of een Nomos Ahoi Neomatik.

Ik heb dat drie keer gedaan. Per stuk voor minder dan de listprijzen, dus voor mij zit daar slechts 7500 Euro in. :slight_smile:

Al zou voor rond de 4000 dit ook een kandidaat kunnen zijn:

SBGA293, 3800 Euro via Magi.

Spring Drive uurwerk, 100m WR, boxed saffier… Fantastisch ding.

2 likes

Voor mij de ideale combinatie, warme tinten bij elkaar. Bij goud kies ik voor bruin of bordeaurood, bij staal koele kleuren als blauw, groen of zwart.

1 like

Zijn dat OEM banden of zijn het manufactuur-banden? Want Original Equipment Manufacture betekent dat de band door een derde partij gemaakt is, en vervolgens van een merk voorzien wordt door de leverancier van het horloge. Letterlijk een plakmerk, dus. Da’s in de ICT business heel gewoon, en in de auto-industrie ook: Veel onderdelen die VW/Audi/Renault/etc etc branded zijn komen gewoon bij Bosch en andere technologie-partijen weg.

Of bedoel je een Manufacture band waarbij Omega/Rolex/Tudor de eigen band maakt? En is dat wel zo? Wat wordt er eigenlijk allemaal onderbesteed in bandenland?

Ik kan me niet voorstellen dat Tudor of Omega een leerlooierij hebben. :slight_smile: Of een rubberplantage. Alle gekheid op een stokje, ik denk dat je gewoon een “originele Tudor / Omega” band bedoelde, toch?

3 likes