Precies dit, plus verkoop alleen aan mensen die al een betrouwbare reputatie hebben
Utrecht misschien?
Check! Zo ver had ik nog niet gekeken.
Vd Valk of vergelijkbaar hotel inderdaad een goed optie.
In de lobby / bar een drankje erbij (dan ben je klant) en niemand zeurt of kijkt raar op
Van te voren even (video)bellen, krijg je een beetje gevoel bij de persoon en kopie ID bewijs.
Laatste keer sprak ik af bij een LaPlace. Ook wel eens thuis afgesproken.
Sorry hoor maar ik ga dus echt mijn persoonsgegevens niet zomaar aan iemand anders verstrekken. Zou het dus ook nooit aan een ander vragen om dat te doen.
Heb ik een paar jaar gewerkt als jonge horzel. ZƩlfs jij zou de situaties die ik aantrof tijdens roomservice, als wild bestempelen
Jij wilt als koper niet dat de verkoper weet wie je bent. Ok. Dan verkoop ik het toch aan iemand anders, prima.
Nog nooit meegemaakt dat iemand daar moeilijk overdeed trouwens.
Maak trouwens ook altijd netjes verkoopcontractje, inclusief ID nummers. Zal je ook wel niet willen dan.
Steeds meer bankfilialen worden gesloten, maar er zijn er nog wel. Als het om een serieus bedrag gaat: aldaar afspreken, en kun je de cash onmiddellijk afstorten.
De koffie bij de ING is niet geweldig maar voor de rest
Ik koop en verkoop hier al jaren zonder dat iemand mij dat gevraagd heeft. En als jij dat als eis zou stellen dan mag je inderdaad lekker een andere koper zoeken.
En het is onzinnig om te zeggen dat niemand mag weten wie ik ben, ik vermeld altijd mijn naam als ik een transactie doe. Maar daarmee hoef ik nog geen kopie van mijn ID te verstrekken.
Ja hoor geen enkel probleem, alleen ken ik de verkoper niet genoeg om te weten of die capabel genoeg is om met de overige, en voor de verkoop irrelevante, gegevens adequaat om te gaan.
Snap wel dat mensen hier huiverig voor zijn.
Is goed joh. Jij hebt jouw voorkeuren ik de mijne.
Ik wil gewoon vooraf zeker weten wie ik binnen laat / wie ik ga ontmoeten.
Misschien heeft het ook met de horloges en type mensen die daar op afkomen te maken. Netjes gezegd.
Ik doe dit dus ook altijd. Kopie id, enkele keren bellen en een contract (bij particulieren). Nog nooit iemand die daar moeilijk over heeft gedaan. En enkele keren dat ik andere duurdere horloges van particulieren kocht, hebben zij ook om mijn id gevraagd. Misschien is dit bij minder dure horloges vreemd voor sommige mensen, maar naar mijn weten erg normaal bij horloges van duizenden of tienduizenden euro.
Over wat voor bedragen hebben we het dan?
Ik zou me tot een paar duizend euro geen zorgen maken hoor
Aardig wat deals gedaan, zowel nationaal als internationaal.
Internationaal weleens net over de grens afgesproken, dat werd verdraaid gezellig met nog wat Kaffee und Kuchen. Wel iemand die ik van reputatie via fora kende.
De rest via aangetekende en verzekerde post.
0,0 problemen gehad met de verkopers (en de enkele koper), wel 1 of 2 x gelazer gehad met de post die een poosje een pakketje kwijt was. Is allemaal goed terechtgekomen.
Nationaal gezien? Vooral via fora afgesproken. Als Pietje van HF met 3500 posts iets aan me verkoopt ga ik er vanuit dat ik veilig met Pietje af kan spreken. Niet per se direct bij mij thuis, maar daar zijn genoeg alternatieven voor.
Allerbelangrijkste: buy the seller.
Ik geloof je meteen. Wat was de wildste situatie?
Die stuur ik niet op zo lang het niet om een bank of hypotheekverstrekker gaat die mān identiteit moet verifiĆ«ren. Tenzij met zwart gelakte personalia.
Openbare plaats lijkt me meer dan prima zeker wanneer je de conciƫrge inlicht.
Yup.
Een wacko die met een telefoon Fotoos van zijn horloge maakteš±
Je hebt whatsapp