PMS dagje?
Zoals ik het zie… Kan er helemaal naast zitten…
Zie het als een korting voor ruilen tegen keiharde valuta…of juist een boete voor inruil aanbieden, het is maar net hoe je het ziet
De eventuele cash up wordt dan 200 meer… Ofzo
Die harde euro’s zijn makkelijker inwisselbaar tegen het volgende slachtoffer van de adverteerder, ipv dat hij zich moet druk maken over of hij de inruil kwijtraakt en aan welke prijs
Eh…?
Wat precies is er vaag voor je?
De verkoper heeft liever direct alleen geld, zodat hij makkelijker kan kopen waar hij nu al op aast
Inruil met cash up van de koper is bespreekbaar maar dan betaal je een beetje extra omdat het toch onhandig is voor de verkoper
En omdat er natuurlijk een risico is dat er een lagere waarde wordt geboden voor het nu ingeruilde object bij inruil bij z’n nieuwe aankoop of verkoop om deze nieuwe aankoop te financieren.
Cash is king, dat soort dingen
het geciteerde, kan er geen chocola van maken, maar maakt ook niet uit.
Ja ik snap het, kost me ook de nodige moeite om het in begrijpelijke taal uit te leggen, heb nog een poging gedaan maar hoe meer ik schrijf hoe ingewikkelder het klinkt
Ik schrijf ook niet helder merk ik, ben hier eigenlijk te gaar voor
ben hier eigenlijk te gaar voor
Geniet ervan!
Lijkt mij overgewaaid uit de auto en botenhandel…Een ingeruilde auto of boot moet weer gestald en of te koop gezet worden op meerdere platformen. Dat brengt kosten met zich mee.
Slaat dus eigenlijk helemaal nergens op als het over horloges gaat, want een flinke collectie past gewoon in een bureaulade.
Ik denk dat een hogere prijs vragen voor inruil van een horloge eigenlijk een voorkeur voor pure verkoop is. Snap ik ook niet want geef dan gewoon aan: Geen inruil.
Zowel gekocht en verkocht via HF. Tot nu toe alleen maar goede ervaringen mee met zowel TL2-3 als TL1 leden. Het gaat hier vaak wat gemoedelijker en voelt wat vertrouwder aan. Echter, gezond verstand is the key.
Overdracht F2F is ook wel het leukst en kan je op dat moment ook je passie delen.

Overdracht F2F is ook wel het leukst en kan je op dat moment ook je passie delen.
Vind ik ook het leukst, en veiligst. Ik heb nachtmerries van de bekende pakketbezorgbedrijven
Hoewel ik daar inmiddels ook een paar goede ervaringen tegenover kan zetten

Geniet ervan!
Niet op die manier, 2.5 uur padel vanmorgen vroeg en dan alle zaterdagonzin nog. Klaar met de dag😂

Vraagprijs 4500 Euro, ruilprijs 4700 Euro.
Weet iemand wat dit voor vokking nonsens is en waarom mensen dit doen? De geschatte waarde van een horloge is gewoon wat het is, en ik zie niet hoe inruil die waarde verhoogt.
Ook ik vraag me dit altijd af want het slaat nergens op. In jouw voorbeeld gaat de inruiler waarschijnlijk de waarde van zijn horloge automatisch met 200 euro verhogen.
Wat ben je nou aan het zeggen?
Kort en goed: Na dit verhaal snap ik het nog minder.
Als ik een horloge verkoop, zeg een SBGW231, en ik zie dat exemplaren van mijn staat en leeftijd voor 3000 euro over de toonbank gaan, dan is de prijs toch gewoon 3000 Euro? En als jij dan een horloge van 2500 Euro voorstelt als ruil, ja, dan zit daar een cash up bij van 500 als ik die ruil leuk vind.
Enfin, iedereen die met een hogere ruilwaarde schermt, daar loop ik met een grote boog omheen. De prijs is de prijs. Dat is zelfs met auto’s zo, tegenwoordig. Je koopt een auto voor bedrag X, en als je wat in te ruilen hebt kijken ze naar leeftijd + km en krijg je de dagwaarde. Zo simpel is het.

betaal je een beetje extra
Dat is onzin, want als iedereen zo maar een fictieve ruilwaarde mag aangeven dan wordt dat horloge van 2500 Euro wat ik hierboven als voorbeeld aanhaalde ook plotseling 2700 Euro. Want ja, ruilwaarde.
Vokking onzin.
Als iemand een ruil voorstelt die je niet bevalt zou je ook gewoon nee dank je kunnen zeggen zonder als louche sjacheraar te gaan adverteren.

Lijkt mij overgewaaid uit de auto en botenhandel…
Das war einmal.

Kort en goed: Na dit verhaal snap ik het nog minder.
Fijn dat mijn poging het je uit te leggen je niet bevalt!
Kort en goed, goed en wel: Ik denk dat jij prima snapt wat hier aan de hand is, je bent het er gewoon niet mee eens, en dat is je goed recht.
Dit type verkoper wil liever cash, en vraagt bij inruil meer om hun risico / extra werk richting hun volgende aankoop te compenseren
Dat jij het daar niet mee eens bent en met een grote boog omheen loopt staat je vrij natuurlijk

Als iemand een ruil voorstelt die je niet bevalt zou je ook gewoon nee dank je kunnen zeggen zonder als louche sjacheraar te gaan adverteren.
Of je zegt geen nee en probeert er je voordeel mee te doen
Dit is natuurlijk net als die inruilers die hun eigen piece hoog waarderen en jouw horloge laag, het gaat om het eens worden over de prijs
Ik heb precies hetzelfde idee; autohandelaren die weer een plekje in de showroom moeten vullen, wat extra marge inbouwen om te ondrhandelen etc. Maar tegenwoordig is een auto een x-bedrag waard ongeacht de prijs van de “nieuwe” auto. Zelfs bij geen inruil krijg je geen dikke korting meer.
Ik snap dus ook niet veel van een hogere ruilprijs dan een verkoopprijs. Maar wat boeit mij dat nou, vind je dit niet oke dan kijk je toch gewoon verder.
@Kitaco genoeg advies hierboven, ik zeg succes
Ja, die ruilwaarde, al genoeg over gezegd, ik begrijp 'm ook niet
Anyway, om meer on topic te blijven, raad ik aan als Belg niet aan een Nederlander te verkopen en vice versa. Vreemd genoeg is het in 2025 nog altijd onmogelijk om dat op een 100% instant betrouwbare manier te doen (zoals in, we spreken af op een locatie, ik geef jou het horloge, jij schrijft het bedrag over en het staat binnen de minuut op mijn rekening). Mijn eigen bank (ING België nota bene) had geen oplossing, ze raadden me aan het cash af te handelen
Heb ook eens van een Belg gekocht en dit ging niet om heel veel geld maar ging toen ook niet instant. De volgende werkdag werd het geld bijgeschreven.
Had wel uitgebreid gegevens over mijn identiteit verstrekt en een papieren koopovereenkomst gesloten toen.
Niet ideaal

Dus oprecht: Kan iemand het uitleggen? Ik weet wel dat elke keer als ik het zie, ik de advertentie niet meer serieus kan nemen.
Als je geen zin hebt in de inruiler, kan ik het begrijpen. Meestal willen ze goud voor de inruiler.
Dan is 'n beetje ruimte om door te schuiven naar een grijze wel lekker. Scherp kopen, zonder gezeur. Of duur kopen met 'n prima inruilprijs. Zoiets.
Gouden tip:
Als je een horloge verkoopt als “nieuw en ongedragen”, adverteer dan niet met foto’s waar ie om je pols hangt.
Numbnuts
Ik weet over welke je het hebt, 3 jaar lang “nieuw en ongedragen” was gewoon de intentie, zeg dat dan gewoon of geef geen reden.