Tips voor verkopen op hf

Met drie jaar oud is ‘nieuw’ ook niet echt meer van toepassing. :sweat_smile:

1 like

Nog zo een dood doener, “met pijn in het hart”……

1 like

Goed punt. Dit is toch vaak 1 werkdag inderdaad.

Het rare is dat van een NL rekening naar Openbank (Spanje) het meteen op de rekening staat maar andersom 1 werkdag.

“Ja maar dat was alleen voor de foto / om te passen en dat telt niet als dragen”

:joy:

1 like

Tuulk wel.

https://www.ing.be/nl/particulieren/voor-elke-dag/instant-overschrijving-in-euro-sepa

Er zijn tegenwoordig ook voldoende neobanken (zoals Revolut) die dit aanbieden.

En anders is er nog de traditionele transfer van de ene Bitcoin wallet naar de andere.

1 like

Of in natura…

1 like

Ik las net in dit draadje dat natura gemiddeld 200 euro meer waard zijn dan EUR.

Waarom niet, dus

1 like

Mijn lievelings is:

1e post: priced to sell!
2e post: up!
3e post: €100 minder, maar dat is echt de ondergrens!
4e post: up!
5e post: Ok, nog €100 minder, maar lager gaat 't niet worden!
6e post: Als jullie 'm niet snel kopen, zet ik 'm op marktplaats en chrono
7e post: €100 minder dan?

6 likes

Ik heb ook alleen een goede ervaring. Een 3 tal jaar mijn eerste “echte” horloge gekocht van een forumlid.

Je hebt er een leuk gesprek, met medeliefhebber aan.

Bonus: Je kan komen pochen met een NA post :grinning:

1 like

Voor diegene die hem gemist heeft :nerd_face:

1 like

Ik was verkoper, de koper een Nederlander. Dat kan nog steeds niet, blijkbaar wel ‘binnenkort’:

1 like

Twee keer een forumlid (2 verschillende, TL-3) hier thuis binnen gehad; een jaar later was alles leeggeroofd. Tweede verdieping via balkon. Blijf op je hoede en spreek liever nooit thuis af. I’m not joking. Niemand komt hier nog bij me binnen, buiten mijn atelier. En da’s op een andere etage. Inmiddels alles op alarm, en alle portiekburen weten wanneer ik er niet ben.

2 likes

En als je al iets op marktplaats verkoopt: daar zet je natuurlijk niet je eigen naam en postcode op, maar bijvoorbeeld die van het plaatselijke politiebureau, en enkel verzenden… (zelfde wijsheid geldt ook voor de thuislocatie van je navigatie in de auto…)

1 like

Dat vind ik ook zo iets…

Als ik een horloge te koo aanbiedt, ligt die in de box! En tot dat het horloge verkocht is, wordt het niet meer gedragen!!!

Hier zie ik regelmatig advertenties met ups en elke een een nieuwe foto met het horloge om de pols!

Dus elke keer weer meer kans op krassen e.d… is voor mij elke keer een reden meer niet te kopen!

Want als ik een horloge aanbiedt met een bepaalde toestand, wordt het eigenlijk veranderd door elke keer dragen.

Of vemeld duidelijk in de advertentie: te koop aangeboden, maar wordt gedurende de verkoop nog gedragen. Is voor mij dan niet interessant, maar voor iemand anders misschien wel!

1 like

Waarom? Als ik een horloge te koop heb staan, ga ik er niet mee tegen een muur slaan. Af en toe dragen heeft echt minimaal effect op de staat. Mocht er tijdens de verkoop periode iets gebeuren waardoor de staat van het horloge materieel verandert, vermeld ik dat vanzelfsprekend.

Daarnaast put ik voor m’n advertenties ook vaak uit m’n archief met wristshots. Grote kans dat de foto die je ziet helemaal niet genomen is ten tijde van de verkoop.

Opmerking van @SuperC was meer gebaseerd op het gegeven dat het horloge letterlijk als ongedragen te koop staat in combinatie met wristshots. Dat is in de categorie " deze schoenen zijn ongepast" terwijl je een foto met je pattas aan je voeten plaatst.

Ongelooflijk… woon niet in NL, ligt misschien daaraan, maar ik het al zeker 20-30+ verschillende mensen over de vloer gehad. Nog nooit problemen. Moet eerlijk zeggen, vind het thuis het prettigst!

Heb ik alles wat ik nodig heb… koffie, vergrootglaasje… en geen angst! De gemiddelde Nederlander is een beetje een angsthaas! Ziet alles negatief… Misschien ligt het ook aan mijn instelling. Ik denk postief, probeer altijd het goede en positieve te zien.

1 like

Enkele Do’s:

• Geef afspreken in persoon de voorkeur indien mogelijk Zo heb je het horloge samen kunnen bekijken en weet de koper exact wat 'ie koopt. In principe moeten de foto’s volstaan om de staat te omschrijven maar toch… het is toegevoegde waarde m.i. Met een leuke bak koffie erbij heb ik zo ook al enkele leuke HF’ers leren kennen.
  • Verpak alles netjes alvorens te verzenden. Ducttape en bubbel-plastiek zijn je vrienden. Ik laat mijn paketjes ook steeds extern verzekeren bij Securex.
  • Erg belangrijk: wees zo transparant als mogelijk in je advertentie. Een klein mankementje verzwijgen mondt enkel uit in discussies, en dan zal het verkopen hier niet van erg lange duur zijn :slight_smile:

Dont’s:

• Handelen, verkopen met winst binnen de 6 maand, en een van de andere verkoopregels breken. Er is een zeer volledige verkoopgids aanwezig op het forum.
  • Het tegenovergestelde van bovenstaande do’s.

Ik kan hier wel even doorgaan, maar deze zijn zowat top of mind.

Edit:

Oef… dit is wel heftig, Peter :frowning: Wat een zonde…
@Kitaco Afspreken op de oprit of op een externe locatie kan ook natuurlijk :smiley: Het is steeds oppassen geblazen.

I know… en mijn antwoord was meer een algemene toevoeging!

Is voor mij een principe wat ik handhaaf en daarom misschien van anderen ook verwacht.

Beiden zien het juist, ieder op hun eigen wijze,
@Fate_Amenable_To_Change + @Justcasual

1 like