Tips voor verkopen op hf

Beiden zien het juist, ieder op hun eigen wijze,
@Fate_Amenable_To_Change + @Justcasual

1 like

Ja, dat zal wel met elkaar te maken hebben gehad :grimacing:

2 likes

God Jan en alleman van het forum zit al ruim acht jaar regelmatig koffie bij me te zuipen aan de keukentafel. Het enige wat er ooit gebeurd is is dat @Blufkakel zijn niet onaanzienlijke en toen nog wat jongensachtige charmes op mijn vrouw los liet, maar mijn horloges heeft nog nooit iemand gejat.

Sterker nog, ik zat ooit een horloge van 4000 Pietermannen te verkopen bij een van der Valk toen de betalingen van de koper niet lukten, en ik heb hem toen gezegd maar huis te rijden met het horloge om die betaling later nog eens te regelen. De goede man heeft dat ook keurig gedaan.

Als ik een dubbeltje had voor iedere keer dat mensen gewoon in goed vertrouwen met me gehandeld hadden had ik nou al een derde van een F91W bij elkaar.

Mijn vraag zou zijn of er een aantoonbare koppeling is tussen het bezoek van forumleden en een inbraak een jaar later.

Wil je je wel even verre houden van dat soort onzinnige generalisaties? Ik kreeg een melding van de begraafplaats, moeder lag te draaien in haar graf.

2 likes

Ik was dan één van die twee
:grimacing:

Nou, bij mij ben je welkom. Ik heb zomaar een donkerbruin vermoeden dat je me niet van mijn kistje Japanse rommel ontdoet.

1 like

Ja, leuk en aardig und so weiter en zo sta ik er ook in. Maar ik denk dat als het 1x misgaat, je full blown paranoia wordt hoor.

Uberhaupt het concept " gemiddelde Nederlander". Alsof er een volksaard is die rond Dinxperlo en Arendonk opeens verdwenen is.

Ik zou het niet weten. Wel ben ik twee keer slachtoffer geworden van een poging tot straatroof. Of, nou, slachtoffer, de berovingen gingen niet zo goed, maar het heeft mij eigenlijk niets geleerd. Misschien ben ik hardleers, maar het is ook principe. Ik heb geen zin om in angst te leven.

Lange tijd was de staat van de Rijksweg wel een indicatie dat shit niet meer hetzelfde was.

1 like

Hmm, het vermijden van risico kan natuurlijk er ook voor zorgen dat je juist minder angs voelt. Maar GS blijft je keuze op de Ramblas?

:point_up:

Dit doet me altijd denken aan een vriend die tijdens een lange overstap op Capetown er hetzelfde instond en letterlijk in z’n boxershort terug naar z’n hostel mocht omdat bijna de laatste vezel van z’n lijf van gestolen toen hij wel dacht een township te kunnen bezoeken. Maar wellicht wat offtopic want we kopen weining horloges in favella’s.

Jazeker. Alleen zal ik preventief iedereen die na zonsondergang ongevraagd aan me zit op de bakkes slaan. Daar moet ik wel bij zeggen dat mijn interesse in Barcelona nul is, dus dat zal dan een werkbezoek zijn.

Principes hebben betekent niet hetzelfde als debiel zijn. Ik houd mij in Capetown en Joburg keurig binnen veilige kaders.

Terug on topic: al mijn interacties met forumleden rond koop of verkoop waren niet even plezant, ik heb twee keer een meningsverschil gehad in zestig bewegingen. Maar iedereen is altijd correct geweest en was te vertrouwen, in mijn ervaring. Ook bij die meningsverschillen.

1 like

What happens in Urk, stays in Urk.

Die felblauwe Squale kon mij wel bekoren. Bij lange na niet zoveel als jouw vrouw, maar toch.

En tof dat ik ze allebei even mocht bepotelen.

5 likes

Ja dat deed hij ook bij mijn chick. Verontrustend is dat ze nog steeds zijn naam fluistert als we onder de dekens bezig zijn.

2 likes

Kan ook in je voordeel werken. Ik had ooit voor een koop op de Belgische marktplaats geld overgemaakt voor een horloge. De verkoper bleek een oplichter te zijn. Maar vanwege de trage verwerkingstijd werd duidelijk dat die bankrekening inmiddels was gerapporteerd. de betaling ketste dus ook af en ik kreeg alsnog automatisch mijn geld teruggestort.