Tips voor Zwitser +/-€1000

Ik heb de afgelopen twee (?) jaar mijn CoLlEcTiE, voor zover je het dat mag noemen, weten op te bouwen naar een stuk of 8 leuke Zwitsers, met een maximale waarde van €500 p/stuk.

Hartstikke leuk, maar de tijd is gekomen om voor de eerste “kopper” te gaan. Zo wil ik steeds een treetje hoger gaan, dan blijft het ook leuk. Uiteindelijk komen we vast wel eens op een prijsklasse waarvan ik denk, nu is het genoeg geweest.

Ik heb al wat serieuzer gedacht aan een Maurice Lacroix Aikon of een TH Cal. 5 Carrera/Aquaracer. Koop is echter vooralsnog uitgebleven.

Daarom, tips welkom voor;

  • Zwitser (van het kaliber Tudor, TAG, Breitling, etc.)
  • Sterke voorkeur voor pre-owned/vintage
  • Budget rond de €1000

Ik laat me graag verrassen :cowboy_hat_face:

6 likes

Iets Japans :cowboy_hat_face:

11 likes

Check ORIS zou ik zeggen.

4 likes

Meer budget.

3 likes

Graag gedaan!

Voor om en nabij dat budget, zeker even naar Oris kijken!

6 likes

Ik ben een echte hokjesdenker; rijden doe je Duits, klokkijken doe je Zwitsers, eten doe je Italiaans.

Japanners zijn prima in het maken van hengels en werpmolens, en daar moeten ze vooral mee bezig blijven :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Of Tag inderdaad.

Breitling en Tudor lijken me voor het gestelde budget niet te doen of je komt in puinbakken territorium.

Automaat of quartz, @Riemersma ?

3 likes

Met “ongeveer” reken ik €1500 ook nog mee bijvoorbeeld. Maar €900 ook.
Van wat ik heb gezien op de interwebs (ook in het blauw) moet dat gemakkelijk kunnen lukken…

2 likes

Ik zal me sowieso even verdiepen in Oris, ken het merk maar heel oppervlakkig! Thanks voor de tips!

Mech/quartz mag ook beide. Hangt ook een beetje van het type horloge af (dresser liever mechanisch, horloge voor sportactiviteiten liever quartz), maar op voorhand heb ik geen voorkeur voor het één of het ander.

1 like

1500 is een stuk realistischer dan 1000 voor Breitling en Tudor denk ik.

Gezien Breitling en Tag denk ik eerder sportief dan dressy of niet?

Voorkeur voor maat?

3 likes

Eerder sportief inderdaad!

Maat liefst ergens van 38 tot 43 mm. Heb gelukkig redelijke polsen, dus kan desnoods ook nog wel iets van bijvoorbeeld 45 hebben. 40/41 is persoonlijk de maat die ik het mooist op mezelf vind staan.

1 like

Longines?

5 likes

Squale…

2 likes

Heb ik al twee van! :stuck_out_tongue:

Eventueel zou ik nog wel eens een Lungomare of iets dergelijks willen, maar nog niet echt actief op zoek ernaar op het moment.

2 likes

Ik zou gaan voor longines of Tag… In die prijsklasse kan je automaat en Quartz halen!

2 likes

Ik zou voor een Oris of Longines gaan. En als sportief horloge natuurlijk de Aquis of Hydroconquest

2 likes

Zoiets als deze? :crazy_face:

4 likes

Haha, hij heeft hem al. Goede keuze :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Iets boven budget maar er staat een zeer mooie Oris Aquis in het blauwe deel (heb hem zelf ook).

Succes met de zoektocht.

TK: Oris Source of Life

5 likes

Maurice Lacroix:

2 likes