Tissot Couturier veel groter dan specificatie

Ik heb deze Tissot Couturier quartz chrono (T035.617) laatst op de baai gekocht (als cadeau voor een ander, alleen is voor hem de band te kort dus verblijft hij momenteel even om mijn pols :sweat_smile:)

Nu had ik al op diverse plaatsen (o.a. bij Tissot zelf) gezien dat de diameter 41 mm zou zijn. Eenmaal om mijn (niet zo grote) pols viel me meteen op wat voor enorme klatser dit is en ik begon steeds meer te twijfelen aan die opgegeven 41 mm. Dus zojuist even de schuifmaat erbij gepakt en wat blijkt, dit ding is gewoon een vette 43,5 mm groot :open_mouth::open_mouth:

Zijn er meer klokjes waarbij de opgave van de fabrikant gewoon domweg niet klopt?

Dat antwoord kan logischerwijze enkel bevestigend zijn :wink:

2 likes

Ligt het aan mij of wijst je schuifmaat gewoon 41mm aan?
Edit: lag aan mij

1 like

Absoluut. @wbcoupe hoe lees jij hier 43mm af?

Derp. De 0 begint toch niet helemaal tegen de andere ‘tand’ aan. Daarom dus groter dan 41mm.

1 like

Nooit een schuifmaat gebruikt? je moet bij de 0 op de Nonius kijken, niet naar het eind van de schuif :wink:

4 likes

Hahahaha. Deze is echt leuk. :smile:

2 likes

Mijne is digitaal, dus daar hoef ik niet bij na te denken.

2 likes

All day errryyyy day, maar dat is een automatische Mitutoyo. Toch lees ik daar 41mm af, en yes ik kijk naar het einde van de schuif haha

2 likes

Hopelijk bent u geen timmerman.

4 likes

Noobs
Het is toch echt 43.nogwat :grin:

2 likes

Bij Tissot hebben ze exact dezelfde schuifmaat liggen.

8 likes

Hahahaha, dat zal het wezen. :joy::joy:

1 like

De Seiko Alpinist staat als 38mm aangegeven maar ik kom op 39,5mm.

1 like

Een schuifmaat gebruiken blijft een kunst :laughing:
Wie weet op hoeveel manieren je kan meten een schuifmaat? :grinning: ( ja ik weet het )

De Magrette Regattare zou 44mm moeten zijn…en dat is die ook :smile:

1 like

Vier?

meer :slight_smile:

Dan was die van mij kleiner.

Goed en Fout :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like