Bestaat het horloge wellicht niet gewoon in twee maten?
Tenminste leveren ze meer dan ze beloven, i.p.v. andersomā¦
Hier nog even een fotootje als bewijs van de schuifmaat. (ervan uitgaande dat de lineaal ongeveer klopt )
Ja, Google zegt van wel. Hahahahaha .
Sterker nog, hij bestaat in 3 maten, de automaat is 39, de quartz chrono 41 en de auto chrono 43. Maar misschien zijn ze wel allemaal even groot.
Ik zal die van mij eens opmeten vanavond. Mag toch hopen dat hij groter is dan 41mmā¦
Oeps, verkeerde forumā¦
Zonder gekheid. Ik heb ook zo een Couturier Quartz en het is inderdaad een redelijk grote klatser.
Volgens mij is er ook verschil in formaat van quartz en automaat.
Volgens Tissot zou mijn model ook 41 moeten zijn. Ik zal vanmiddag eens nameten.
De meting van jouw was spot on. 43,5MM @wbcoupe
De schuifmaat is een perfecte indicator of iemand handig is met gereedschap.
Ooit een nieuwe medewerker zien meten met het digitale scherm andersom , meten⦠omdraaien en kijken
Heeft er niet lang gewerkt ook toen er moeren werden vast gedraaid met de schuifmaat.
Hee! Dat plaatje is -9.5mm dik!
Er zijn toch meerdere versies van dit model als chronograaf? Volgens mij is er een valjoux en valgranges versie van?
Ik geloof je helemaal. Toch heb ik mijn SKX even opgemeten met de digitale schuifmaat op werk, en ga ik straks hetzelfde doen met een analoge thuis .
Oja zat er falicant naast bij mijn eerste analyse van de foto, idd een dikke 43mm.
Ben een dergelijke afwijking niet van Tissot gewend, misschien heb je de grotere variant.
Y shit you not
Merk hierbij ook op dat de 0 op de meetlijn OOK niet exact begint waar de bek van de schuifmaat zit.
Inderdaad, daar kun je het ook al aan zien.
Was die gast niet linkshandig?
Ik moet dat namelijk ook doen met mijn schuiverts ā¦dus meten omdraaien en kijken
Ik snap het dus ook niet echt. zat al half mān grail af te schrijven . Dat is namelijk de PRS516 automatic chrono en die is 45 mm, als daar net zoveel afwijking op zit ga ik die onmogelijk op mān pols kwijtraken.
Kan het overigens niet zo zijn dat je een oudere variant hebt?
Misschien zijn de nieuwere versies kleiner?
Ik zeg maar wat geksā¦
Heb geen honderden Tissots gehad maar mijn ervaring is juist dat ze vrij precies kloppen of ze hebben tegenwoordig iemand in dienst met mijn meetskills.
Zal inderdaad een nare verrassing zijn als je een 48mm krijgt.