Tissot Couturier veel groter dan specificatie

Mijne niet :grinning:

1 like

Nope , rechtshandig…
Ook mishandelde hij de schroefmaat (micrometer) zodanig dat hij bij juist aandraaien ( 2 klikjes voorzichtig ) ,
meteen een afwiijking had van 9um , zijn reactie : tolerantie is toch 3 tiende :weary: pak dan een duimstok.

1 like

Ik heb deze tweedehands op de baai gekocht dus is een mogelijkheid. typenummer op de kast klopt overigens nog wel.

Er ís natuurlijk een kans dat ze 'm bij Tissot op dezelfde manier afgelezen hebben :wink:

2 likes

Bij de watchshop geven ze wel 44 mm op voor dit model:
http://www.watchshop.com/mens-tissot-couturier-chronograph-watch-t0356171105100-p99971646.html

doe je wel een beetje rustig aan met die schuif, maat?

3 likes

:laughing::laughing:

Dat is ook de reden dat ik het wel aandurfde om de schuifmaat erop te zetten, een krasje meer of minder valt bij deze klok niet op. :sweat_smile:
Al heb ik wel voorzichtig gedaan, als ik er een krasje bij maak doet ie toch een beetje zeer, ook al zit hij al vol met krassen. :sunglasses:

There is cellotape on the end of the calipers!

1 like

Geeft wel een meetafwijking, moet je twee keer de dikte van cellotape eraf trekken. :wink:

2 likes

:joy:

Je wweeet zelluf , Nulluh jongen , je moetm gewoonnullen.

1 like

Ah, het is een digitale, dat had ik even gemist, dan kun je natuurlijk nullen. :innocent::grin:
Ik ben die digitale dingen niet gewend man, ik ben nog uit de analoge tijd. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Wat is de meest oneerlijke lengtemaat?

:thinking: Hmmmm dit is vast iets cryptisch
Ik heb Wikipedia er al op nageslagen… nop geen idee. :sweat_smile:

Hint

Kleine mannetjes zijn duurder .

“手錶” staat er toch gewoon?

2 likes

Bij zo’n couturier laat ik geen maatpak maken. Kan ik het gelijk aan Arnie doorverkopen.
:muscle:

1 like