Tissot gentleman of Tissot le locle powermatic 80

Ja, zoals @PLP zegt heb je het waarschijnlijk over 3 gram. Natuurlijk is het dan niet de goudprijs duurder, zo’n 100€, maar 600€ is wel weer het andere uiterste.
Maar ja, het staat het horloge wel heel erg goed, ik vind dat echt de mooiste uitvoering.

Een echte gentleman :grin:

2 likes

bij een bi-color haak ik sowieso al meteen af. Niet mijn smaak.

Ik begrijp wat je bedoelt. Een bicolour band, staal/goud, vind ik ook verre van mooi.
Maar bij dit horloge vind ik het wel heel stijlvol gedaan. Er moet wel zeker zo’n bruine leren band op zitten, anders wordt het een kermis, maar zoals hier vind ik juist de gouden bezel zo met de gouden indices het een hele mooie combinatie.
Zo zie je, smaken verschillen gelukkig

2 likes

Hou er wel rekening mee dat je lokale dealer wel eens verwerking/administratie/verzendkosten ofzo in rekening kan brengen, ook al heb je garantie.

1 like

Persoonlijk zou ik verguld alleen kiezen als je t sporadisch draagt. Ik vind krassen en slijtage op coatings namelijk nogal lelijk.

Zelf had ik daarom voor n Frederique Constant Carree in rose goud gecoat. Die draag ik weinig en blijft daardoor in nette staat.

Mn daily wear Seiko Monster zit vol met krassen en butsen. Maar op blank metaal vind ik krassen minder erg. En al helemaal niet met zo n utilitair ontwerp.

Hi Meistersinger,
Ik heb me laatst ook georienteerd in deze richting aan de hand van dit topic, wellicht heb jij hier ook iets aan. :slight_smile:

1 like

Ik denk dat het productieproces wel wat verschilt. Al is het alleen maar vanwege het smeltpunt van staal of goud en een andere werknemer.
Maar goed, ik heb ander werk. Wat weet ik er van.

De vraag is, heeft een koper het prijsverschil over voor het verschil in materiaal.
Voor mij zou het een ja zijn.

2 likes

Zonder uitleg op technisch vlak vind ik de Gentleman véél mooier. Super uitleg van @Dora :+1:.

2 likes

Klopt, het gaat er inderdaad gewoon om welk totaalplaatje je past en of je het geld er voor over hebt. Ik zou ook voor de versie met de gouden bezel gaan.

Het zou overigens ook kunnen zijn dat er meer verschillen zijn met de stalen versie. Ik heb zowel een kwarts als een automatische pr516 chrono. De kwarts heeft een vlak saffiertje zonder ontspiegeling, terwijl de automaat een dubbel onspiegeld gebold saffier heeft, en ook de borsteling van de kast lijkt een haartje fijner.

Misschien is de gouden gentlemen ook wel wat luxer dan de stalen.

2 likes

Ik heb ze beiden (de stalen en gouden bezel variant) een tijdje geleden gepast.

De afwerking van de gouden bezel variant is wel heel erg goed en is echt wel een stapje in het luxe segment.

Ergens staat deze nog steeds op mijn bucketlist.

Dit zal vast niet helpen. :wink:

6 likes

Je moet ze in het echt zien. De gentlemen is in het echt veel chiquer naar mijn mening. Oordeel zelf:

3 likes

@koetsjh Oh jawel, helpt een heleboel. Ik wil hem😂

1 like

Couldn’t agree more! Zelfs zonder ze in het echt te hebben gezien.

En eigenlijk vind ik meerdere uitvoeringen van de gentleman mooi.
Ik zou voor wit met bruin leer gaan, maar ook de zwarte met zwart leer en zelfs wit op staal, stuk voor stuk beautys😍

1 like

Eens, die witte met zo’n sunburst is erg mooi. Weet niet of ik hem zelf zou kopen, maar ik snap het zeker als je hem wilt.

1 like

Ook sommige grote luxe zaken rekenen kosten, zelfs bij de grotere merken als Omega en Breitling. Dus niet alleen de kleine winkels of goedkopere klasse.
Ik zou dat gewoon in t achterhoofd houden als je overweegt in t buitenland te kopen.

Heb ik ook gedaan toen ik m’n Tissot skeleton op vakantie kocht.

2 likes

Bij Tissot deden we dat in ieder geval niet. Ook wegen die kosten wel op tegen de 400 euro die je bespaart met aanschaf :wink:

2 likes

Ik zou mij niet druk maken over de kans dat je wat verzendkosten zou moeten betalen. Je kan je beter zorgen maken op het moment dat het horloge bij het “service” center in Brussel aankomt. :anguished:

2 likes

Dit zijn wat mij betreft gouden tips.

Paar weken terug heb ik de blauwe Gentleman quartz en Powermatic gepast en bekeken. In het echt was pas te zien dat er een aardig kleurverschil zat tussen beide varianten. De quartz neigde meer naar paars, en daar moet je van houden.

Dus zou ik eens bij een juwelier gaan passen. Ik weet niet waar jij ergens woont, maar bij Bouman in Culemborg is dat vast te regelen.

3 likes

Daar heb ik ook minder goede ervaringen mee :joy:

3 likes

Mijn eerste “echte” mechanische uurwerk was een Powermatic 80, gekocht bij AD. Ben eens gevallen met het uurwerk om en daardoor was hij gestopt. Gelukkig geen schade te zien aan het uurwerk zelf en hebben ze toen zonder kosten hersteld, ik kreeg hem zelf terug in een mooi reis tasje.

Ze hebben hem toen ook terug afgesteld waarna hij gewoon perfect liep (<1s/d). Die 80 uur reserve is ook gewoon fijn, zeker als je wat afwisselt tussen verschillende uurwerken.

Betreffend jouw keuze, het zijn inderdaad twee verschillende uurwerken. Zowel in stijl, materialen als het binnenwerk (silicon). Uurwerken met goud kosten doorgaans een heel pak meer dan hun stalen (of plated) varianten.

1 like