Je kunt van Rolex lullen wat je wilt, maar ik daag je uit om een DJ te vinden waar de datum niet juist gepositioneerd is. Die uurwerken zijn heel erg op die kasten toegespitst.
De Hydroconquest heb je ook in 39 en 41mm
Vorig jaar zag ik het horloge steeds weer in de etalage liggen en kon het toch niet laten om het uiteindelijk mee te nemen.
Je hebt wel gelijk Chris, maar ondanks dat “dikke” dag/datum venster blijf ik het een mooi horloge vinden. Dat komt denk ik, door het grote Tissot logo, hierdoor is er m.i. toch een soort van balans op de wijzerplaat ontstaan.
Overigens ben ik wel echt weg van Japanse klasse😊
De Hydroconquest is er tegenwoordig ook als 41mm en 39mm, naast de oorspronkelijke 43mm.
Ik heb de 41mm gehad maar met 16.5cm polsomtrek snel weggedaan omdat ik hem te groot vond. Ook vond ik de sluiting tegenvallen en de mat groene wijzerplaat niet fantastisch. Al met al is het wel een value-for-money horloge die enerzijds op zichzelf staat, maar anderzijds ook veel leent van andere merken (zoals de cijfers).
De prijs was ca. €1.400 voor een mooi horloge met automatisch uurwerk.
De kast van een Tissot Gentleman valt beter, de stalen band is comfortabeler en de wijzerplaat fantastisch.
Het horloge dat ik daarna kocht (een Spirit 37mm) was echter toch weer een Longines omdat deze in een hogere prijsklasse ook meer bieden dan Tissot. Inmiddels is er een 3e Longines onderweg, dat merk heeft mij schijnbaar toch gegrepen. Je kunt ze echter niet helemaal eerlijk vergelijken tegen 3-4x de prijs dus dat ga ik ook niet uitgebreid doen (denk o.a. COSC, opgelegde logo’s en cijfers, afgevlakte randen etc).
Desondanks draag ik de Tissot als alledaags horloge het meest. Dat zegt volgens mij wel genoeg. Dat mensen er geen gevoel bij hebben lijkt me vooral persoonlijk en niet iets waar je Tissot op af kunt rekenen. Ik vind het vaak wél mooie horloges. Niet heel bijzonder, maar ook niet slecht of lelijk. Ik zie regelmatig duurdere horloges die er minder aantrekkelijk uit zien. Als je de merken weg zou laten, zou dat aangehaalde ‘gevoel’ waarschijnlijk ook totaal anders zijn.
Ik herken dit… in een jaar tijd 5 nieuwe longines gekocht. Mastercollection moonphase… lld dolce vita, de tuxedo en de flagship heritage… de dolce vita was niet helemaal nieuw, zeer jong gebruikt hier overgenomen…
Dat vintage Tissot logo is echt super. Als ze exact dat horloge in 37mm maken koop ik er eentje. Mijn OCD zou daar goed tegen kunnen.
Yup. Dat mag ook wel in die prijsklasse. Maar eindelijk goed.
Zeg dat.
Ik heb die van mij, zelden gedragen, recent voor €1000 verkocht. Dus het kan voor minder.
Was er 1 uit 2020 dacht ik.
Longines geeft 5 jaar garantie op horloges vanaf 1-1-21…Het werd toen niet vermeld maar is stilzwijgwnd veranderd.
Zelden zoveel slecht onderbouwde flutredenatie gelezen als in dit topic. Ik vind Longines een prima merk, maar al lang veel van hetzelfde. Mocht je daarop vallen: prima. Tissot is een van de merken met de beste prijs/kwaliteit verhouding. Kun je nooit een bult aan vallen. Een vergelijking moet je alleen doen met horloges met een min of meer gelijke adviesprijs. Maar een aankoop is vooral emotie. Dat dat voor velen de enige reden is om een keuze op te baseren blijkt uit dit topic wel. Als je mij een Tissot heritage 1973 of PRS516 automatic Chrono voorzet zeg ik echt geen nee.