Toch dan Longines zoeken voor een leuke prijs.
Vorige deze met L. 688 ETA columnwheel chrono op de kop weten te tikken voor kleine 2k, normaal 2750.
Is hetzelfde uurwerk wat Omega in bepaalde speedmasters gebruikt. Al dan niet aangepast/decoratie.
Toch dan Longines zoeken voor een leuke prijs.
Vorige deze met L. 688 ETA columnwheel chrono op de kop weten te tikken voor kleine 2k, normaal 2750.
Is hetzelfde uurwerk wat Omega in bepaalde speedmasters gebruikt. Al dan niet aangepast/decoratie.
Kan het mis hebben. Maar ik dacht dat hierdoor de servicekosten ook lager liggen.
Longines, maar ik ben dan ook bevooroordeeld door mijn familienaam, deze is namelijk dezelfde op de laatste 2 letters na.
Dat ben ik met je eens. Maar over het algemeen zegt dat ook wel wat over de kwaliteit. Ik ken mensen die hun Renault beter vinden rijden dan een Audi….
Hangt helemaal en alleen van persoonlijke voorkeur af en heeft 0,0 met kwaliteit te maken.
Ach, Tissot is toch een mooi merk om mee te starten. De modellen moeten je aanspreken, maar ze hebben een mooi tegenwicht tov bijv Seiko met een wat bredere selectie aan minder sportieve horloges. Ze mogen inderdaad wel wat kleinere kasten gaan gebruiken. En ze hebben wel een aantal meer hoogwaardige modellen, maar die komen dan weer in het bereik van “mooiere” merken.
Ik vraag me alleen vaak af of je blijer bent met een horloge uit een hogere trede van een “lager” merk, of met een horloge uit de onderste trede van een “hoger” merk. Dat beperkt zich niet tot horloges.
Longines is tof, maar begint de lol dan niet pas boven de 2k? Met de Master collection, de Spirits etc? Ipv een auto conquest van, wat is het, 1400?
Tja,
Ook Patek Philippe heeft jaren lang kasten voor Calatrava’s gemaakt waar het duidelijk was dat de kleine seconde veel te dicht op het midden van de plaat terecht kwam.
Ik houd gewoon niet van dat soort design fouten. Dat trekt mijn OCD niet. Dus of je nou een Patek of een Timex om hebt maakt mij geen reet uit, mooi ontworpen is mooi ontworpen.
De Timex Marlin 34 schiet me bijvoorbeeld te binnen als een voorbeeld van superb ontwerp voor een scheet en een knikker.
Keuzes eerder, zou ik zeggen. Enerzijds smaakkwestie, anderzijds mogelijk gedreven door de layout van uurwerk. Maar snap je punt.
Doe toch maar zo’n PP met off balanced small seconds, ik leer er wel mee te leven
Gewoonlijk kan ik me wel vinden in je schrijfsels, maar wat is dit voor %$@# man…
Zo kunnen we het ook wel even over de goedkoopste helft van het gamma Seiko hebben. Aan dat merk vind ik trouwens in zijn geheel eigenlijk ook geen reet, op een paar exemplaren na als uitzondering.
Als ik hier zo lees dan het bij Longines net allemaal wat beter en mooier is, dan kan ik alleen maar denken dat het tussen de oren zit .
Conquest, mooi horloge, maar wat een afschuwelijk lompe kroonberschermers…
Hydroquest, mooi horloge, maar moest dat écht 44mm zijn ?
Net zo goed opvallende witte datumvelden in een blauwe of zwarte plaat ?
En dan betaal je +€1000 voor een quartz met dit design…
Ik hou het wel bij een leuke Tissot automaat, Gentleman PM80, met silicium en zonder plastiek, met zwart datumveld in een zwarte plaat, en supercomfortabele zwarte lederen of stalen band, of bij mijn PRC200 quartz chrono .
Longines probeert een Omegaatje te doen.
Tja, wat kan ik er van zeggen? Seiko maakt zeker ontstellende hoeveelheden cheap ass mallwatches, maar zodra je de presage serie bereikt staat de datum tenminste juist in de kast.
Dat jij geen reet aan Seiko vind is je goed recht. Met uitzondering van de Gentleman Powermatic 80 vind ik geen reet aan Tissot, prima toch? En dan nog zou ik een Seiko Sharp Edge over die Tissot kiezen.
Overigens vind ik ook dat je geen #$%^@# schrijft wanneer je veel Seiko schlock vind, da’s een perfect geldige mening. Iets met voorkeuren en zo.
Ik bespeur een onderliggend thema…
Off topic intussen, maar die Seiko Sharp Edge serie is ook niks speciaals. Wat mij betreft een vrij saaie kast, een gewoon binnenwerk met 40 uur gangreserve, en nog duurder dan een Gentleman ook…
Ieder zijn voorkeur natuurlijk
De Gentleman blijft een mooi model
Oeps!! Pakte de verkeerde afbeelding, deze natuurlijk:
Overigens zie ik een knalwitte datumschijf hier.
Beetje narren natuurlijk, maar zo’n Sharp Edged heeft wel echt eigen smoel. Heb er een poosje naar zitten koekeloeren, óók in vergelijk met de Gentleman, en had denk ik niet voor de Tissot gekozen omdat die wat minder eigen smoel had. En ik ben een sucker voor mooie dials en daar wint de Seiko overduidelijk.
Ja, smaken verschillen inderdaad, en wat voor de ene mooi is is het voor de ander niet.
Daarnaast blijft het handige van een 80 uur gangreserve en de precisie van dat klokje voor mij een belangrijke dagdagelijkse plus. Het laat me toe om ook een automaat bijna als quartz-grab&go te gebruiken.
Maar nogmaals: ieder zijn voorkeur. Voor mij houdt het enkel geen steek om een heel merk over de hele lijn als “crap” af te doen en een ander merk als de heilige graal. Er zitten bij elke merk sterke en minder sterke modellen in het gamma. En wat design betreft: ook bij Rolex & co zijn er modellen waarop wel een en ander aan te merken is. Een duurdere prijs maakt een horloge niet per definitie mooier of beter.
Precies zo ook wat design betreft, de datumvenster links of rechts spreekt andere mensen aan. Er is dus niet perse goed of slecht design, enz
Ja, wat dan nog in de weg staat is dat je ze alle 4 binnen 80 uur moet dragen hè Of hoeveel heb je er nu??
Maybe so, maar dat is dan vaak al 34 jaar lang hetzelfde liedje, dus daar wordt niet meer over geklaagd…
Klopt, net zoals omega hoger gepositioneerd moet worden, gaat longines achter de stalgenoot aan…
Vind dit ook jammer.