Tissot of Sturmanskie?

Ik ben druk doende een nieuw horloge aan te schaffen. Nu heb ik eigenlijk twee klokjes op het oog: de Tissot 516 PRS automaat (niet de chrono) of de Sturmanskie Chronograaf. Wat is nu de betere keus? iemand een advies…

Tissot punt.

De een is kwalitatief niet echt beter dan de ander. Tissot is een wat gerenomeerder merk en makkelijker bij reparatie aangezien hier een redelijk aantal verkoopadressenin Nederland van zijn. Verder is het puur een kwestie van smaak.

Niels

Waarom niet alle twee zoals ik :wink:

Ben over beide horloges zeer tevreden!

Gr. Patrick

2 likes

Dat zijn inderdaad precies de twee die ik op het oog heb… En als je dan toch moet kiezen? Bv. qua afwerking, techniek, en wat ik ook tegenkwam is dat de sturmanskie mineraal glas heeft en de Tissot saffier. Is dat wellicht een overweging?

Oh ja die tissot wil ik dan denk ik met stalen band, maar ik weet niet of die leverbaar is met zwarte wijzerplaat. Op de site staat íe in ieder geval niet.

Goed advies, Patrick
vooral die Tissot is super,
kwestie van besteedbaar budget Mick ?
Tissot nu, Sturmanskie later.

groet André

Ik heb de aanschaf in omgekeerde volgorde gedaan André, vraag me niet waarom.

Gr. Patrick

Dit antwoord vind je ook elders op een eerder door jou gestelde vraag.

Kijk hier eens:

http://www.tissot.ch/?mod_collection/id_sport/fid_0026/action_preview

Informeer ook eens bij een dealer. Er zal er vast een bij jou in de buurt zijn.

gr. Patrick

Budget is hier niet het issue. Even zoeken en beide horloges kosten iets meer dan 300 euro. De Sturmanskie wordt voor 325,- euro door de officiele importeur in Duitsland aangeboden. (http://www.russianwatchesvostok.de). Lijkt een betrouwbare aanbieder…

Daar staat 'ie dus nou net niet… dat is ook waarom ik het mij afvroeg. Maar gewoon eens langs de winkel lopen.

Overigens moet ik zeggen dat dit een leuk forum is. kan je ook lid worden van dit forum?

Kun je niet de Sturmanskie nemen met het banje van de Tissot? Visueel vind ik de Sturmanskie een heel stuk mooier dan de Tissot. De band van de Tissot daarentegen is geweldig!!

Mick, misschien de Tissot nu kopen,ik vind juist dat dat bandje perfekt bij dit horloge past, kom je zelf niet zo gauw op.
en vervolgens mee doen met de Aviator prijsvraag, die vind ik zeker zo mooi als de Sturmanski en dat zijn beide chrono’s.
en als Henrik zo doorgaat met die prijsvragen, komt de Sturmanski ook nog wel een keer aan de beurt,

PS: stuur een privé bericht naar Henrik over lid worden op het forum,misschien vind hij het wel goed ?

groet, André

hey andre,

Ben het met je eens dat het bandje erg mooi is, alleen loop je volgens mij het risico dat je over een paar jaar, wanneer het bandje versleten is, dit niet meer kan krijgen. Vandaar mijn idee van een stalen band. Wellicht gewoon met leren bandje kopen en direct een stalen erbij bestellen?

Mick, Ik zou er nog zo’n bandje bij kopen (of 2 ) zijn wel te koop op eBay USA of Duitsland,of anders gelijk één bijbestellen als je het horloge koopt.

Stalen band Hmm, veel van dit type horloges hebben een stalen band, zo’n leren band geeft dit horloge nou juist iets aparts.

Groet, André

Da’s natuurlijk ook een optie. Ben zelf nl ook niet overtuigd van het stalen bandje. Keuzes, keuzes, keuzes…

Die Sturmanskie ziet er echt wel gaaf uit. Maar kwa naamsbekendheid en prijs/kwaliteit zou ik gaan voor de Tissot. Van de prijs/kwaliteit van de Sturmanskie weet ik verder niets maar zal denk ik over het algemeen wel in orde zijn.

Mick, hij staat er wel degelijk. Je moet nog een stukje doorklikken denk ik.

Succes!

Overigens mocht je 17 december bij de meeting zijn, dan neem ik de klokken wel mee, kun je ze live zien/beethouden/ruiken etc.

gr. Patrick

Hier nog een foto van de andere versie van de Sturmanskie:

Ik kan geen oordeel geven over de kwaliteit t.o.v. de Tissot, maar deze loopt prima!

Ha Patrick,

Ik heb 'm inmiddels live kunnen zien en de stalen band is dus niet mooi… Veel te glimmerig. Dat wordt dus een leren band als het de Tissot wordt.

Overigens ben ik de 17e niet aanwezig, ik denk dat het thuisfront het wel leuk vindt als ik er ben op mijn verjaardag. Weten jullie ook meteen wat mijn verjaardagscadeau wordt.

Kijk, dan heb je meteen een volgend probleem: de witte of de zwarte??? Of dan toch maar drie horloges kopen…