Van harte en staat je erg mooi. Als eerste horloge een goede keuze wel. Veel plezier ermee.
Gewoon doen. Ik heb de blauwe (zonder crosshair) een tijdje gehad maar weer van de hand gedaan. De groene heb ik toen in dezelfde week van de aankondiging nog gekocht, ik kon het niet laten.
Bedankt! Hij bevalt echt nog beter dan ik had gedacht.
@anon75976835EV Die Longines heb ik ook bekeken. Natuurlijk smaken verschillen, maar ben blij dat ik voor deze ben gegaan.
Staat je goed. Maakt mij wel nieuwsgierig welk gevoel de groene dial jou geeft t.o.v. de blauwe.
Ben in het bezit van 3 duikers en daar wil ik verandering in brengen. Vind Tissot een mooi merk en wil de Seastar evt. wegdoen voor de Gentleman.
Ik snap je gedachte. Toch zou ik vanuit de niet puntige kant drukken. Je hebt dan meer draagvlak om kracht op te zetten. Als je kracht op de puntige kant zet, heb je kans dat je hem krom drukt.
Ik denk dat de Gentleman een van de mooiste horloges is onder de €1000/€750. De blauwe plaat (en daarbij alle kleuren sunburst van de Gentleman) was erg mooi, maar ik vind de groene kleur toch íets meer speciaal. Het horloge speelt fantastisch met het licht en de groene plaat maakt het horloge helemaal af voor mij. De crosshair is subtiel en past goed bij het horloge.
Ik heb daarnaast een PRX aangeschaft (die weer te koop staat) om toch een blauwe plaat te hebben. Heel gaaf horloge maar de voorkeur voor mij gaat uit naar mijn groene Gentleman. Ik denk niet dat de Gentleman anytime soon de verzameling gaat verlaten, écht heel gaaf met die groene plaat!
Dit was mijn eerste “echte” horloge. Lag al meer dan een jaar onaangeraakt met het (vergane) originele leren bandje in de doos. Sinds een paar dagen voorzien van een stalen band.

Als je kracht op de puntige kant zet, heb je kans dat je hem krom drukt.
Heb je ook wel weer een punt. Al zitten ze meestal niet zo vreselijk vast.

Sinds een paar dagen voorzien van een stalen band.
Persoonlijk vind ik de Couturier ook beter tot zijn recht komen op staal. Het zijn behoorlijke klatsers die zeer solide en massief aanvoelen.
Zelf heb ik de automaat zonder chrono tweemaal gehad. Een paar maanden geleden kon ik onderstaande versie nog nieuw kopen, en was verrast dat dit ook een behoorlijk massief horloge is.
Snap ik. Zijn beide erg mooie horloges. Was ook geen eenvoudige keuze moet ik bekennen

ik vind de groene kleur toch íets meer speciaal.
Bedankt voor de toelichting en kan ik mij in vinden. Toffe foto die wel overtuigd. Zal er eens wat werk van gaan maken.
PRX ook mooi maar geen blijvertje en die slagingskans probeer ik altijd zo hoog mogelijk in te zetten.
Ik wilde hem eruit tikken maar hij zit echt goed vast… Gewoon stevig doortikken of toch iets anders. Is ook best een rare hoek. Kan het horloge niet echt goed vastzetten.
Zo, eindelijk weer een dress Tissot naast de Worldtimer.
Draagt kleiner dan hij is, is veel minder saai dan op de stock foto’s en heeft vele malen meer kleine en subtiele details dan ik verwacht had. Volgens mij ook de enige op het HF.
Wat wil je nog meer.

Ik wilde hem eruit tikken maar hij zit echt goed vast… Gewoon stevig doortikken of toch iets anders. Is ook best een rare hoek. Kan het horloge niet echt goed vastzetten.
Heb je ze inmiddels los gekregen?
Ik heb ooit onderstaande TW Steel CEO op staal gehad. Nieuw gekocht. En bij het passend maken van de band waren de pennen er alleen met extreem grof geweld uit te krijgen. Sommige waren ook niet meer geschikt voor gebruik daarna. Jan @Arie_Kabaalstra heeft toen voor mij een paar iets dunnere pennen gefixt, probleem opgelost.
Bruut horloge met een nog brutere band.
Gaaf dat bolle saffier, geeft hem echt een vintage looks