Tissot only (Deel 1)

Als ik online wat foto’s vergelijk is er inderdaad wel het nodige verdwenen van dat kunststof nopje. Balen dat dat zo gemold is. Succes met de reparatie :+1:

1 like

Oh oh wat mooi😍

1 like

Vraagje. Zijn hier veel Tissot liefhebbers met een LeLocle?
Ik heb mijn oog, al een tijd terug, laten vallen op deze:

Wij zijn jullie ervaringen met dit horloge?

1 like

6 likes

@FlyingFox, heb je er inmiddels al een gevonden?

3 likes

Ik heb deze ook gehad. Super mooi horloge!

1 like

Nee echt jammer, op mp staan er wel 2 misschien moet ik 1 van die maar doen dan

Maar wil m liever via mijn hf vrienden :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

FF wat isolatie tape erop zodat het geen kortsluiting kan maken, en weer door.

1 like

Ah top, dank je wel. Had deze niet gevonden, zal wel een tikfout gemaakt hebben :see_no_evil:

Leuk om te lezen, kleurstelling ziet er ook goed uit op jouw foto’s

Dit is ook een mooie. Heb ik ook gehad.

1 like

Ja absoluut, maar dan inderdaad wel de 40mm versie, en dan persoonlijk nog de voorkeur voor de blauwe plaat. Hmmm…de twijfel slaat toe :joy::joy::joy:

De Le Locle is toch ook 40mm?

Ja klopt, hoewel, 39,nogwat las ik ergens. Maar de Visodate is nu ook in 42 mm met de powermatic80 er in

42mm lijkt me te groot voor zo’n dress watch…

2 likes

42mm voor de nieuwe Visodate is echt jammer. Vond 40 al groot. Dit moet een jaren '50-geïnspireerd horloge zijn. Ik zeg maak 'm maximaal 38mm.

1 like

Hangt ook van de breedte van de pols af vind ik, maar voor mij is 39 à 40 inderdaad meer passend.

1 like

Ik het de Tissot Classic Dream en die is met 42mm inderdaad aan de forse kant voor mijn 17.5mm polsen, maar het kan nog net. De Hamilton Jazzmaster Thinline met 40mm is qua maatvoering (mede door de geringe dikte van 8mm) meer dress.

Voor de Visodate zou ik inderdaad 38 tot 40 mm meer passen zijn

Echt jammer, want deze vind ik ook zo gaaf qua kleurstelling:

1 like

Ik vond het juist perfect dat Tissot deze ook in een grotere maat uitbracht. Hij is er bij mij alleen maar uitgegaan vanwege het vreselijk spiegelende glas.

Ja dat is bij Tissot en Hamilton in die prijsklasse wel echt een kriem. Was met mijn Hamilton khaki field mechanical ook zo. Niet fatsoenlijk op de foto te zetten. De Tissot PRX Powermatic 80 heeft ontspiegeld glas. :ok_hand:

Moet zeggen dat dat bij mijn Classic Dream wel meevalt, heeft ontspiegeld saffier. Ook bij mijn Hamilton heb ik er eigenlijk geen last van (maar goed, ik heb geen horloges van een paar K en hoger, dus wellicht is dit ook het max haalbare qua ontspiegeling voor mij)