Tissot only (Deel 1)

12 likes

Thx. Een foto bij daglicht zal de PRX nog meer eer aandoen. :wink:

Ik zal binnenkort eens daglicht doen :ok_hand:
Voor vandaag de laatste spam:

10 likes

:+1:
Geen spam maar glam :star2:

1 like

Die 35 mm is wel een verdomd fijn formaat. Zal niet iedereen z’n ding zijn maar met mijn schrale polsen zeker Glam :ok_hand:

Kleinere horloges zien er letterlijk en figuurlijk fijner uit.
Beter een kleine plezante dan een grote ambetante.

3 likes

That’s what she said

1 like

Dat roep ik al een tijdje :wink: :+1:t3:

10 likes

Is ook grotendeels perceptie.
Op foto’s lijken horloges vaak groter dan ze zijn IRL

Klein voorbeeld, zelfde horloge, zelfde pols, 10 seconden tussen elke foto:

1x zoom

2x zoom met grotere afstand

M’n pols is 17,5-18cm, horloge is 40mm

7 likes

Klopt helemaal; wrist shots vertekenen bijna altijd. Als ik net een foto genomen heb van m’n horloge om de pols en ik kijk een keer terug naar m’n pols denk regelmatig, hoe is het mogelijk; horloge lijkt op het schermpje wel anderhalf keer zo groot als om de pols :sweat_smile:

1 like

Kleiner schermpje kopen en / of iets verder van je ogen houden. :wink:

2 likes

Touché :sweat_smile:
Ik bedoelde uiteraard de verhouding horloge/pols; niet de afmeting. Op een 30 inch monitor heeft het horloge de maat van een wandklok, maar de pols ook de omtrek van een boomstam :sunglasses:

1 like

Geen automaat, maar het blijft een van mijn favorieten. Zelfs het meest gedragen horloge van 2022 als ik zo gauw even een inschatting maak.

11 likes

Ook maar weer eens een plaatje droppen hier. M’n oudste Tissot polshorloge. Draag hem nooit want hij loopt niet goed; moet eens tijd maken om het uurwerkje te servicen. Kan ik gelijk kijken wat het serienummer op het uurwerk is voor een nauwkeurige datering; vermoed ergens tussen 1915 en 1920 :innocent:

12 likes

gek genoeg moest ik eerst aan Seiko denken, ze hebben een horloge uitgebracht, een remake wat hier erg op lijkt

Dit is een zogenaamde “trench watch” en die leken van de meeste merken nogal op elkaar, dus er zijn ongetwijfeld ook Seiko’s geweest die hier op leken :grin:

Mooi horloge, maar met een nare herinneringen eraan gekoppeld voor sommigen denk ik… :wink:
Oudere familieleden van mijn vrouw die de trenches overleefd hebben, hebben er levenlange trauma’s aan overgehouden, en een stuk daarvan doorgegeven aan hun kinderen. Je mag er niet aan denken dat vandaag in Europa weer zoiets gebeurt.

1 like

Ja daar kan ik in komen :grimacing:
Overigens denk ik dat veel trench watches nooit een trench van dichtbij gezien hebben. Ze kwamen in de mode doordat de soldaten in de loopgraven ze droegen, en werden toen populair onder de “gewone man”.

Gr. Marc

5 likes

Laatste licht van vandaag

13 likes