Tissot only (Deel 1)

Tissot heeft/had een inruilactie waarbij de T-Touch I met een bijbetaling van (uit m’n hoofd nu) €195,- omgeruild kan worden voor een gloednieuwe T-Touch II. Veel slimmeriken doen dit dus om het horloge zo door te verkopen.

Zelf heb ik enkele jaren geleden een defecte T-Touch I via Markplaats gekocht en deze, met een bijbetaling van toen nog €180,-, omgeruild voor een nieuwe T-Touch II. Uiteraard voor eigen gebruik (cadeautje voor m’n pa).

5 likes

Ah duidelijk dat verklaard ook waarom de T-Touch 2 waarschijnlijk soms zo goedkoop is. Ik zat eraan te denken er eentje te kopen maar nu weet ik wel hoe en wat. Ik ben nieuw in dit wereldje en dacht dat er misschien nepperts tussen zaten etc.

Ik zat namelijk te denken tussen een T-Touch 2 of een Casio voor naast mijn San Martin.

4 likes


Ik denk over een stalen band.

8 likes

Zit nog steeds op de Tissot T-Touch Connect Solar te wachten en dan bij een gewone juwelier in Nederland dus geen web winkel.

10 likes

7 likes



Ik zag dat ik mijn NA van 11 dec hier nog niet geplaatst had.
Horloge voor ‘speciale’ gelegenheden. Buiten 1 kerstdag 1 andere dag gedragen.

16 likes

Had jou NA gezien, mooie aanwinst.
Ik switch vandaag tussen deze 2.

8 likes

Heel erg mooi! Ik heb de blauwe automaat gehad maar inmiddels verkocht. Als ik deze zie begint het wel te kriebelen…

1 like

Blauw past bij mij gewoonlijk iets beter dan goudkleur ;-), maar verder vind ik beide versies zonder meer knap !

1 like

Beide vind ik leuke horloges. Linkse is trouwens het broertje van de mijne ;-).

Deze komt bij mij eigenlijk veel te weinig aan bod, hoewel ik het een nog mooiere uitvoering vind dat de voorganger.

Intussen denk ik dat het gewoon komt door de metalen band. Veel zwaarder en ook ziet er ook meer “chique” en minder sportief uit dan met een lederen band. Ik ga eens kijken waar ik een originele bruine Tissot-band kan vinden voor een redelijke prijs… Zwart niet, want dan is het meteen een complete kopie van het oudere model.

Deze draag ik dus héél regelmatig, en er was een tijd dat dit gewoon mijn dagelijkse horloge was.

4 likes

Op staal is het idd een aardig gewicht 225 gram heb ik is gelezen.
leer maak hem wat lichter, banden zijn nog tekoop zwart, bruin, oranje heb ik ook gezien.

Nee joh, die verdient meer draagtijd dan dat. Ik zag dat Tissot nu ook versies heeft met een crosshair dial. Ik heb een “oude”

11 likes

Hahaha, dankjewel Jeroen, ik zie hier een compliment in🙂
De jouwe is trouwens ook prachtig met die blauwe dial!

Qua draagtijd ben ik wel met je eens. Enige probleem is dat als alle horloges de draagtijd krijgen die ze verdienen het jaar veels te kort is🙈

Het is mij nooit duidelijk geworden waar crosshair nu voor staat. Kun jij het me uitleggen?

Crosshair als in een vizier, ik denk dat je het nu wel ziet

8 likes

Heel gaaf met crosshair, erg verleidelijk. Enige puntjes zijn dat deze (origineel) enkel op lederen band wordt geleverd terwijl staal mijn voorkeur heeft. En het glas vond ik (ondanks ontspiegeld saffier) toch nog behoorlijk spiegelen in het (zo’n)licht.

Dat is heel verhelderend👍
Dankjewel!

1 like

De stalen band zal ongetwijfeld ook los te krijgen zijn. Tegen een prijs ongetwijfeld maar er is bij een AD vast iets te regelen.

Het horloge spiegelt inderdaad maar blijft desondanks goed af te lezen.

Het is idd een echte beauty snap niet dat ik hem bijna de deur uit wilde doen. Formaat is 36-37mm, ideaal voor mijn kinderpolsen. Nato staat het horloge ook goed. Had vorig jaar wat nato’s besteld bij cheapestnatostrap, lijkt of hij elk bandje wel kan hebben.

5 likes