Ben geen expert maar gezien het ontwerp gok ik ergens jaren 80
Had idd ook een vermoeden van ergens de tweede helft van de jaren 80. Volgens de verkoper was het een mannen horloge, wat opzich ook kan, maar 33mm lijkt me wel aan de kleine kant? Dacht dat ze meestal rond de 34-38 zaten toen voor dit type.
Durf ik niet te zeggen maar wat maakt het uit als ie goed om jouw pols valt?
Helemaal niets puur om informatief te weten
Volgens mij was 33 mm nog wel een herenmaat toen. Ik heb zelf een Rockwatch uit die tijd en die is 33 mm. Het damesmodel was 23 mm en de “unisex” 30 mm.
De Visodate Powermatic is binnen. Dit is voor mijn pols toch net een betere maat. Het blauwe gradient op de plaat is vrij subtiel. En het saffier spiegelt nog steeds zoals bij de oude. Voordeel is dat deze wat groter is, en dan toch net wat beter afleesbaar.
Leuk als je daar een nieuw binnenwerkje moet in plaatsen…
Prachtig horloge zeg!
Dank.
De andere tekst en indeling is nog even wennen.
Dat had ik met Seiko/GrandSeiko > GrandSeiko ook.
Ja dan moet het gelijmde glas eruit; geen feest dus. Dan kun je beter proberen of je het uurwerkje in de kast repareren kunt. Print vervangen moet wel lukken, wijzerverzet zit waarschijnlijk aan de voorkant dus als daar wat mee is ben je gezien.
Gaaf. De lengte van de wijzers is ook verbeterd (langer) vergeleken met de oude Visodate, of zie ik dat verkeerd?
Ik heb ze niet gemeten, maar dat is ook mijn indruk. Ik vermoed dat ze het geheel hebben opgeschaald om de verhoudingen te behouden.
En dat verhoogt de afleesbaarheid.
Klinkt plausibel. Iig een prachtig horloge
Dat vind ik knap
Zo beter idd
Zijn helemaal hot de laatste tijd die PR100’s. Nooit zag je die dingen hier, maar de laatste tijd zie je ze overal opduiken. Jaren 90 is booming