Vind het wel een gaaf ding, maar de afmeting is voor mij sowieso onoverkomelijk. Ik heb een Expert maar die vind ik met 43 mm eigenlijk al te groot.
Verder weet ik niet hoe lang de smart functies ondersteund blijven, al blijven de “niet-smart” functies volgens mij gewoon altijd werken, dus uiteindelijk houd je dan altijd nog een normale T-Touch over.
Welke heb je nu gekocht , ik ga voor de 2000 , ze hebben me nieuwsgierig gemaakt hier op het forum over dit merk ,ik had er nog nooit naar gekeken , maar wat zijn ze mooi ,en lopen zeer goed op tijd schijnt ,dat is mijn vereiste ,dat goed zetten elke keer hou ik niet van .
Voor de meesten onder ons wellicht niet zo interessant, maar ik vind het wel een grappig dingetje dus toch maar even hier neer plakken; de nieuwe Tissot Heritage Porto Mechanical Small Lady:
Uurwerkje is zo te zien een 17.2 mm handwindertje wat door Tissot “MECANICAL 48.181” genoemd wordt. Daar kom ik met Google geen steek verder mee.
Als ik op de foto inzoom zie ik een ETA icoontje en iets van “C26101” staan; geeft ook geen hits.
M’n V8 op een nieuwe band. Metaal vind ik wat makkelijker combineren en wat minder kwetsbaar tijdens dragen. Was benieuwd naar naar de combinatie maar ik vind het best geslaagd!
Hoe draagt de Le locle qua grootte? Want hij is 40 MM maar ik heb het idee dat die op je pols snel een stuk groter lijkt, zeker als je net als ik dunne polsen hebt.
Lastig te zien op foto’s vind ik altijd.
Een foto heeft vaak een wat vertekend beeld.
Persoonlijk vind ik het wel prima kunnen.
Dacht dat de le locle 39mm is zonder kroon en de lug to lug rond de 47/48mm.
Zelf heb ik ook een kleine pols ongeveer 16/16.5
Volgens mij heb je gelijk hij is inderdaad 39 ipv 40 mm. ik heb ongeveer dezelfde polsmaat dus dan zou het wel moeten kunnen. Ik ga hem denk toch een keer aanschaffen.
Hier mijn laatste NA dan ook maar even spammen. Tissot F1 ref. A 558 uit ergens jaren 80. Rozet op het uurwerk draagt geen serienummer meer, wat betekent dat het horloge van na 1983 is. En volgens Dr. Ranfft is het ESA 555.111 kaliber dat erin zit gebruikt tot ongeveer 1986 dus zou het horloge van ergens tussen 1983 en 1986 moeten dateren