Dank je, die band is inderdaad heel fraai.
Die kast is van wofraamcarbide, je moet echt heel erg je best doen om daar krassen op te krijgen. Met diamant in de weer gaan ofzo.
Overigens is dit een NOS exemplaar, sticker zit nog achterop.
Dank je, die band is inderdaad heel fraai.
Die kast is van wofraamcarbide, je moet echt heel erg je best doen om daar krassen op te krijgen. Met diamant in de weer gaan ofzo.
Overigens is dit een NOS exemplaar, sticker zit nog achterop.
Net als een eend die een beetje vet heen en weer smeert over z’n veren, slim
Is dit dan ook heel zwaar materiaal?? Of waar moet ik dit mee vergelijken? Die band doet mij overigens denken aan de banden van AP
Wolfraamcarbide is een keramisch materiaal, een beetje vergelijkbaar met de materialen waar tegenwoordig de bezel-inlays van duurdere duikhorloges worden gemaakt. Het is inderdaad erg zwaar (bijna het dubbele van staal) maar vooral enorm hard. Het wordt veel gebruikt voor extreem belaste gereedschappen als draaibijtels, boorpunten, straalnozzles, etc.
Nadeel is dat het vrij bros is, niet laten vallen dus
De band is overigens wel gewoon staal.
Ik denk inderdaad dat dit horloge een poging van Tissot was om mee te liften op de populariteit van de royal oak. Ik vermoed dat het ding ooit erg duur was, te duur voor een Tissot en daardoor een beetje geflopt. Je ziet ze maar heel zelden aangeboden, ik wed dat ze veel zeldzamer zijn dan een royal oak.
Heeft overigens weinig invloed op de waarde, erg gewild zijn ze nog steeds niet.
Kijk, weer wat geleerd. Je zou eens een mooi verslag moeten maken. Dit is echt een mooi horloge waar ik ( en zeker nog meer) weinig tot niets van af weten
Heb destijds wel een NA gemaakt, maar erg veel info heb ik niet. Er is weinig over te vinden. Zelfs in het grote Tissot boek staat er nagenoeg niks over in.
Heb wel laatst deze pagina uit een catalogus gevonden:
.
Leuk om te zien. Lijkt wel een soort black polish die ze hebben gebruikt.
Inderdaad, de manier waarop dit materiaal glimt is heel bijzonder.
Vind het echt mooi dat Tissot zoveel heeft geëxperimenteerd met materialen. Je hebt volgens mij kasten in werkelijk ieder materiaal .
Inderdaad; @HorlogeHalle heeft er hierboven al een hoop genoemd; Zelf heb ik nog lang niet alle materialen in de collectie.
Wat ik al heb:
Verguld messing (wit / geel / rosé)
Verchroomd messing
Massief goud (geel / rosé)
Massief zilver
Roestvast staal
Nikkel-legering
Keramiek
Wat nog niet:
Platina
Wit goud
Hout
Natuursteen
Mother of Pearl
Plastic
En misschien vergeet ik er nog wel een paar.
Nog genoeg te verzamelen dus.
Inderdaad nog genoeg om te verzamelen! Welk model heb je dat massief goud (geel/rosé) is? Je hebt hem ongetwijfeld hierboven al eens gepost
M’n 33.3 Chrono uit 1945 is 18k rosé goud:
En dit dames-zakhorloge van rond 1903 is 14k geel goud:
Overigens zijn massief gouden Tissot horloges niet heel dik gezaaid. Tissot is toch het grootste deel van z’n bestaan een merk voor de “gewone man” geweest en die kochten weinig gouden horloges. Was in de beginperiode (19e en begin 20e eeuw) nog wel anders, toen was de Russische adel een belangrijke doelgroep.
Prachtig! En weer wat geleerd
Staat hem inderdaad goed