Tissot only (Deel 1)

Heerlijk deze Tissot

25 likes

Ik krijg bijna spijt dat ik hem heb verkocht :wink:

1 like

Dat kan ik goed begrijpen :smiley:

1 like

Zeker, pracht horloge. Mooie retro look in moderne maat, die voor velen toch wat te fors zal vallen.

In artikel op Hodinkee wordt de band geprezen. Daar kan ik me deels in vinden. Qua looks erg geslaagd, maar wel minder comfortabel dan veel Seiko stalen banden. Ik wijt het vooral aan de scherpte van de schakels aan de zijkanten.

Maar nu: welke kleur? Veilig zwart of blauw, of het wat meer trendy duotone?

1 like

Mannen wat denken jullie: ik overweeg om een rubber Barton band te bestellen om op mijn pr100 te zetten. Lekker in de zomer? Zou dat staan? Zo niet dan houd ik het bij een perlon.

Zoals deze zeg maar:

7 likes

Goedemorgen forum.

HELP…

Mijn Tissot touch navigator oldie, heb ik naar de juwelier gebracht voor het monteren van de achterdeksel(wat ze niet gelukt is en ik dus andere opties ben gaan uitzoeken)
MAAR bij ophalen bij de juwelier stond het digitaal gedeelte op “test 10”… na drukken op de kroon ging die naar “test 20” en dit zo verder naar “test 60”… hierna versprong deze naar tijd en nu werkt niks.meer van mijn zwitsertje…
Hebben jullie een idee hoe ik in die service mode kom en wat de parameters inhouden??
Op het WWW kan ik hier niks van vinden…

Beetje geruisloos heeft Tissot de niet-chrono versie van de Supersport geintroduceerd. Best een grappige “duiker” met een beetje vintage look. Officieel geen duiker natuurlijk met 100 m waterdicht maar wel een draaibare bezel met aluminium insert:

Ook op staal:

Geen kleintje met 44 mm diameter, dikte van 10 mm is wel heel netjes

Vooralsnog alleen quartz, officiele prijs vanaf € 320,-

7 likes

De ‘opstaande’ minute-track deed me denken aan de PR516 ‘duiker’.

Waar de PR516 in de jaren '70 nog een kast had van 36mm, is deze voorzien van een 44mm kast :thinking:

image

11 likes

Inderdaad; ik wist nog niet waar ik die van herkende :sweat_smile:

De bezel deed me weer meer denken aan de PR 516 Quartz:

Tja, dat is helaas de trend. (tenminste, helaas voor mijn minipolsen :blush:)

3 likes

Erg gaaf model, ik vind hem mooi met die rechthoekige indices. Alleen 44mm met die rechte lugs, wordt dit echt een blok beton aan mijn arm.

3 likes

Ik vind die rechthoekige indices ook mooi, maar ook de relatief smalle en lage bezel. Eigenlijk het complete recept voor een duiker naar mijn smaak :grin:
Weet niet wat de lug to lug is, maar gezien de rechte lugs zou die zomaar eens fors kunnen zijn. Als hij nou 4 mm kleiner was geweest… :sweat_smile:

1 like

Nog een nieuw model, de Seastar 2000 Professional:
Waterdicht tot 2000 ft / 600 m

Ook voor de grote polsen onder ons met 46 mm diameter en 15.8 mm dik :grimacing:

4 likes

Die lichtblauwe is wel heel gaaf…

2 likes

Eens, mooie kleur :+1:

Overigens lijkt hij natuurlijk best wel op de Seastar 1000, die is met 43 mm diameter en 12.7 mm dik ietsje geschikter voor de kleinere pols. Band van de 2000 vind ik wel mooier en dat patroontje op de wijzerplaat is ook een leuk detail.

2 likes

Het is voor mij inderdaad ook die wijzerplaat die me erg aanspreekt.
46mm is niet niks, maar wie weet past het wel op m’n 20.5cm polsen :sweat_smile:
Wordt nog een strijd tussen de Seiko SPB143J1 en deze nieuwe Seastar 2000, zo in mijn zoektocht naar een duiker :joy:

1 like

Met zo’n polsmaat zou het wel moeten lukken; ik hoef er met mijn 16 cm niet aan te beginnen :sweat_smile:
Succes met de zoektocht :+1: :+1:

1 like

Hoe bevalt de gentleman? Blijft een mooi exemplaar.

Waarom? Dan hebben ze het bij Tissot niet begrepen want een mooie 41mm was veel interessanter geweest. Hier mijn 43mm.

10 likes