Op deze foto zie je mooi de gouden reflectie van de onderkant van de wijzers, leuk detail
Sinds gisteren mag ik hier ook meedoen😀
Uit een nalatenschap heb ik dit dameshorloge gekregen.
Het is van een tante geweest die de gezegende leeftijd van vijfentachtig heeft mogen bereiken. Het horloge heeft volgens mij de laatste jaren in een lade doorgebracht.
De emotionele waarde overstijgt de financiële.
Aangezien ik het door wil geven aan de volgende generatie ben ik op zoek naar een horlogemaker die dit dameshorloge een service wil geven. Ik ben bekend met de lijst van horlogemakers, maar ik weet ook dat dameshorloges lastig zijn om te onderhouden.
Weet een van de experts hier wellicht een geschikt adresje?
Genoeg geschreven, eerst plaatjes!
Ik kan dit merkteken aan de zijkant niet duidelijker op de foto krijgen met mijn aardappel. Weten jullie wellicht wat voor een merk of teken dit kan zijn?
De kroon die me origineel lijkt.
De achterkant zonder enig merk of nummer, is dit vaker het geval?
De wijzerplaat met een vuiltje op tien uur.
Ten slotte een plaatje met mijn zakmes als referentie ernaast.
Ik zou het heel fijn vinden als er een horlogemaker is die zich hieraan durft te wagen. Mijn dochter vindt het namelijk ook een mooi horloge en ik zou het graag aan haar doorgeven.
Dragen zonder service is eigenlijk niet mogelijk aangezien het meer dan een uur per etmaal te langzaam loopt.
Tissot’s uit die tijd staat inderdaad over het algemeen niks achterop, ref. nummers staan aan de binnenkant van het achterdeksel. Het merkteken is denk ik een goudmerk, wat suggereert dat het een massief gouden kast is. Verdere goudmerktekens staan eveneens aan de binnenkant van het deksel.
In principe zit hier gewoon een eenvoudige handwinder in, zou elke horlogemaker moeten kunnen servicen.
Leuk aandenken
Dank voor de reactie!
Als dit door iedere horlogemaker te doen is, ga ik eens rondbellen.
Klopt mijn gedachte of verwachting dat het horloge ergens uit de tachtiger jaren stamt?
Denk ik inderdaad ook
Dan zat mijn gevoel er naast. Gisteren het horloge opnieuw op tijd gezet en vanmorgen liep het nog redelijk op tijd.
Het andere horloge was van mijn oom, dit heb ik ook geërfd.
Edit: vrouwlief vindt hem ook mooi en draagt hem vandaag!
Ook een mooie ! Van welk jaar is deze ?
Dit is de Heritage Petite Seconde. Door Tissot in 2018 uitgebracht als Special Edition en een hommage aan de Antimagnetique uit de jaren '30-'40 van de vorige eeuw. Deze:
De mijne is dus een nieuwe van dit jaar.
Dat hebben ze mooi gedaan ! Die van de jaren 30 is waarschijnlijk nauwelijks of niet meer te vinden…

Die van de jaren 30 is waarschijnlijk nauwelijks of niet meer te vinden…
Jawel hoor. Er zijn er behoorlijk veel van gemaakt en ze worden nog regelmatig aangeboden. Wel zijn de wijzerplaten en kasten vaak verweerd. Dus als je een mint exemplaar wilt kan het even zoeken zijn.
Dan begin ik er alvast naar uit te kijken