Let wel op, er zijn van dit model enorm veel fakes in omloop, en ook zeer goed gelijkende
Ook dat nog! En ik had er net een gevonden op eBay.
Dank voor de waarschuwing. Ik denk dat dit misschien toch een brug te ver is voor een eerste horloge aankoop. Daarnaast heb ik ook een huidige generatie PRC 200 met blauwe wijzerplaat op het oog. Dat is in ieder geval safer “instappen”. (En ik heb zo’n vermoeden dat het op termijn misschien niet bij één model blijft…)
Het blijft nooit bij 1 Tissot
Dat is het zeker. Ik durf ook nauwelijks een moderne Tissot tweedehands aan te schaffen; van de meeste populaire modellen zijn veel fakes in omloop
Deze heeft weer een vers batterijtje en kan weer naar m’n moeder terug. Jaaaaren geleden voor haar gekocht en sindsdien draagt ze 'm dagelijks met veel plezier.
Twee weekjes terug ongeveer kwam ik in het topic https://www.horlogeforum.nl/t/welk-horloge-zou-jij-willen-per-prijsklasse/401010 een bericht tegen van @Zuid. Hij zou zijn budget van 250 tot 500 spenderen om een Tissot PRX Quartz te kopen. Khad zelf nog nooit van dat klokje gehoord maar dat ligt meer aan mij. Mijn interesse was in ieder geval wel gewekt. De volgende dag was ik toevallig in Dronten waar Zuyver Juweliers een locoatie hebben met onder anderen een aantal mooie Tissot horloges. Toch maar even kijken. 2 minuytjes later stond ik alweer buiten met een nieuwe daily beater.
Haha, geweldig hoe iets gaat. Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst!!!
Ik wilde zeggen dat dat niet perse waar is, tot ik bedacht dat ik er ook twee heb
Naast m’n PRC200 deze nog;
Is dat de 40 of de 35 mm?
Dit is de 40 mm
Mijn Tissot horloges, 3 x een Seastar en een Gentleman. Ik wil evt. een Ballade zoals @Paul-V laat zien, naast of i.p.v de Gentleman.
Handopwinder, eind jaren '50, begin jaren '60.
Een PR 516 automatic
Dit is m’n favoriet, vanwege de sunburst wijzerplaat.
De Gentleman in blauw, die ik bijna niet meer draag. De L2L is voor mij aan de grote kant.
Geweldig !
Wat een heerlijke zijkant!
Die eerste Seastar is echt belachelijk mooi!
Op de Gentleman en de Ballade zit maar een verschil van 1,5mm lug to lug (48,5 versus 47).
Persoonlijk zie ik het verschil niet als ik ze opeenvolgend draag.
Ik dacht mede omdat de Gentleman ‘male’ endlinks heeft aan de metalen band en de Ballade ‘female’, dat het verschil in dragen groter zou zijn tussen die twee.
Ik weet niet of hij voorbijgekomen is, maar gisteren aangekondigd geloof ik…
en deze…
Wel 42mm, 15mm dik. Voor mij geen probleem maar ik kan me sommige kleine polsen voorstellen die het formaat niet leuk vinden. Daarnaast list € 1995,–
Maar wel mooi! Ik weet wat er nieuw op mijn lijst staat.
Yep; was een week geleden al gelekt
Maar wel een gaaf ding, en door die box saffier optisch niet een heel dik blok geworden
Ah, niet meegekregen. Maar hij is inderdaad echt wel prachtig.
En bij weer nader bekijken weet ik niet welke ik mooier vindt. De zwart/gilt is ook een “stunner”.
Ik kan inderdaad ook niet kiezen