Tissot PRX only

Past dit op een OQ? :nerd_face::stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Haha, zou het gaaf staan? Ben heel benieuwd!

1 like

Ik denk dat een OQ er te klein voor is, qua look/ lug 2 lug…?!

1 like

Denk ik ook. Ik heb er eentje op Google gevonden, maar die doet pijn aan je ogen.

Zit je?

1 like

Een bund.

:sob::rofl::rofl::rofl:

1 like

8 likes

De PRX chrono staat hoog bovenaan mijn lijstje, maar die wilde ik persé eerst eens in het echt zien en passen. Eugene van Baal heeft nu enkele weken de blauwe versie binnen, en vandaag was ik een eind die kant op dus gelijk maar even doorgereden naar Van Baal. Verkoper Auke ken ik van 2 GS aankopen, en hij heeft me wederom ontvangen met een lekker cappuccino en een gezellig onderhoudend gesprek over horloges.

En daar was de PRX chrono. Hmm, is dit het nou? Kom, om de pols dat ding. Eerlijk gezegd maakte deze chrono op mij niet de indruk dat ik een horloge van € 1.795 om had. Ontspiegeling erg matig, en de afleesbaarheid is bij chrono’s vaak al niet super. Daarnaast vond ik de grote pushers overdreven groot overkomen in het echt. Ik ben me ervan bewust dat een chrono met dergelijke specs vaak duurder uitpakt. Bijzonder is ook de wijzerplaat die in de schaduw erg donker is en in het licht wat mij betreft te flets wordt. Dan zie je overigens de linen stuctuur wel goed. Ook de datum is best aanwezig op een niet al te mooie plek. De zilveren randen van de subdials zijn weer erg mooi geslaagd. Toch denk ik dat deze er bij mij niet gaat komen. Ik heb hier zeker geen dergelijk bedrag voor over. Voor 600 tot 800 euro zou ik er serieus over nadenken, maar niet nog eens 1k daarboven.

(pols van 19,3 cm)

Nu ik er toch was gelijk de Gentleman powermatic blauw zònder crosshair, en de groene mét crosshair gepast. Beiden best geslaagd, waarbij ik de groene te licht groen vond als daar het licht op valt. De blauwe is best chique te noemen. Voor mij 3 nadelen: zeer aanwezige sunburst, lumen op de wijzers, geen quick release.

En weer ontopic met de groene en blauwe PRX powermatics. De groene neigt best wel naar zwart en ik kan me voorstellen dat deze goed loopt. Voordeel vond ik dat de sunburst niet zo aanwezig is op deze noppen wijzerplaat. Van de blauwe geen foto gemaakt, maar die is zeker ook geslaagd. Voor mij geen optie, omdat die nagenoeg volledig in het vaarwater van mijn Seiko sharp edged zit.
Op de een of andere manier vind ik de lumen op de PRX Powermatic minder storend. En ze zijn bijzonder goed afleesbaar.

Een clubje Tissot bij elkaar (in lelijk fel licht).

Auke wederom bedankt voor de tijd en het leuke gesprek! Blijft een geweldig adres, had ik dat al gezegd :slight_smile:

En nu maar eens nadenken of er een aankoop uit voort gaat vloeien…

16 likes

Vind hem mooi de chrono maar die pushers zijn echt enorm!

1 like

Leuk

Ik begrijp je opmerkingen ivm kleur of sunburst van wijzerplaten wel wanneer je deze in een winkel onder fel juwelierslicht gezien hebt.
De realiteit is in mijn beleving vele malen aangenamer :wink:

1 like

Nieuwe adapter voor MN straps

8 likes

Shiny :sunglasses:

4 likes

Is dit de 35mm?

Vooral de chrono vind ik jammer. Had hem graag meegenomen. Dat is de tweede keer dat ik een Tissot irl tegen vind vallen. Eerste keer was een T-Touch expert. De blauwe:

Nope, want er bestaat (nog) geen Powermatic variant in 35mm en dat zie ik wel op de wijzerplaat staan…

yes

1 like

Hoi jongens (en meisjes),

Ik ben er weer met een Delugs-weetje. Binnenkort komen ze met een rubberen band voor de PRX, denk dat het heel tof staat.

Gegroet!

10 likes

Idd een leuk bandje, patroon van een tropical :ok_hand:t2:

1 like

Wel op z’n vroegst in september, dus dat wordt nog even wachten!

1 like

Enige link voor zowel connectors als strap ?

(die strap is echt gorgeous ! )

Adapter:

Strap:
https://erikasoriginals.com/mn-straps/denim.php

3 likes