Mee eens en de pusher er voor is gewoon ruk hahaha dus zie mezelf deze niet vaak verstellen.
Zo’n date pusher is inderdaad knudde. Mijn PRS 516 chrono heeft zo’n zelfde soort pusher, en die zet ik dus ook zelden goed
Heel fraai. Jammer dat het zulke joekels zijn.
Als ze die nu eens in 38mm zouden maken…
Ja nu zou het wel iets mee vallen als tissot net als bij de normale prx een leren of rubberen band zou maken waardoor die laatste schakel er uit is. Zou het horloge voor meer mensen iets toegankelijker moeten maken.
Ik zou niet weten welk uurwerk ze moeten gebruiken om die maat te halen en niet heel dik te worden het is nu al best wel aan de maat maar nog in proportie.
Een 7750 past wel in een 38 mm horloge. Ik heb een 80’s Seastar met een 7750 aan boord, en die is net onder de 38 mm. Wel een beetje een tonnetje met 13.2 mm dik, maar door het bolle achterdeksel zakt hij wel iets in de pols:
Alternatief zou een quartz versie kunnen zijn…
Inderdaad ook een optie. Bij de Vorige PRS 516 was de quartz chrono volgens mij ook het meest populaire model. Bij de Couturier ook trouwens.
Al blijft wel altijd knagen dat je toch eigenlijk liever de automaat hebt
Oh, ik niet perse hoor. Natuurlijk heb ik automaten en handopwinders maar een quartz is toch wel lekkere grab and go.
Zeker de PRX
Die chrono-quartz werkjes zijn wel batterijenvreters. Je blijft aan het vervangen
Ook de moderne? En als je de chrono niet gebruikt?
Ik heb in februari 2020 de batterij vervangen van m’n prs chrono, en inmiddels loopt hij alweer een paar maanden met sprongen van 5 seconden.
Chrono gebruik ik zelden. Het is niet dramatisch, maar een dikke twee jaar vind ik wel wat kort
Je weet natuurlijk nooit hoe lang de batterijen al gelegen hebben als je ze koopt, maar ik koop ze altijd bij een online batterijenhandel, je gokt toch dat die een redelijke doorloopsnelheid hebben.
Lijkt me zeker de eerste op HF. Ik heb de blauwe gepast toen ze net uit waren, maar die kwam niet door mijn ballotage
Benieuwd hoe die jou gaat bevallen.
De maat is tot nu toe eigenlijk m’n enige twijfel op dit moment maar is wel een prachtig horloge die veel waar voor z’n geld geeft!
Ik vind hem heel gaaf maar echt te groot. Wat is jouw polsomtrek?
Erg mooi!
Dit is deels de foto de band valt praktisch recht naar beneden en probleem is de endlink niet het horloge. Als er een leren of rubberen band voor uitkomt wordt hij veel dragelijker.
Pols omtrek is 16.5cm ongeveer maar ik heb een meer platte pols.
Tevens is de maat ook nog mijn twijfel punt hoor. Kijk naar m’n profielfoto dat is een op41 op mijn pols en deze zou 42mm moeten zijn dacht ik.