Tissot PRX only

Keuzes keuzes…

10 likes

Voor de hoofdprijs :astonished:

1 like

Dat zeker!
Maar ja daarna wel meer mogelijkheden wat betreft banden.

Voor mij sowieso niet interessant, ik vind het geen mooie oplossing en ik heb de 35mm :wink:

1 like

Ik vind die groene gentleman wel echt verassend mooi… leuk avontuur man.
groets.

Ik ben ook niet zo van die alternatieve bandjes of adapters. De PRX is een integrated bracelet horloge, dat is naar mijn mening één van z’n kwaliteiten, met een ander bandje doe je dat teniet.
Ik pak dan liever een ander horloge als ik zin heb in rubber of leer :slightly_smiling_face:

4 likes

Zoonlief wil graag een PRX Quartz en deze krijgt hij voor zijn verjaardag.
De blauwe sunburst heeft vooralsnog zijn voorkeur.
Polsomtrek van hem is 17,5 cm.
Welke maat zouden jullie adviseren? 35 mm of 40 mm?

Ik heb ook een 17,5 cm omtrek pols. Bij mij vond ik de 40 mm er niet uitzien.

3 likes

40mm als je zoon gewoon is om iets groter te dragen of als hij net iets stoerder wil voorkomen en misschien los wil dragen

Logischerwijs is de 35mm beter voor een 17,5 cm pols. Kleiner is fijner.

2 likes

Zelf denk ik ook dat 40 mm aan de grote kant is.
Normaal draagt hij 38 - 40 mm.

Zijn er HF vrienden die de 40 mm gekocht hebben en uiteindelijk overgegaan zijn naar een 35 mm?

Het punt met dit horloge is dat de lug to lug vrij fors is. Datzelfde geldt voor de Longines Spirit titanium die ook 40 meet. Ik was in eerste instantie verliefd op beide horloges, tot dat ik ze op mijn pols zag.

1 like

Horloges met geïntegreerde band tonen groter. Vandaar dat een maatje kleiner vaak beter is.
Ik heb de 40mm met een 20,5mm pols. Maar toen was er nog geen 35mm …

2 likes

Die, ik draag 'm en mijn polsmaat is 18/18,5 cm.

1 like

Is dit 35 of 40 mm?

1 like

Alleen maar 40, mijn pols is 19,5cm👍

1 like

@ROC
Hier een wat plattere pols van 17,5 en mijn voorkeur is de 40mm (mede ivm wafel plaat). Ga niet enkel af op directe wristshots want die vertekenen

2 likes

Thanks. Ja, die wrist shots vertekenen inderdaad. Ik denk dat het wijs is dat we toch even gaan passen. Was leuk geweest dat mijn zoon hem als verrassing kreeg, maar ik wil geen teleurstelling.
Zelf vindt ik alles boven 40 mm te groot (behalve mijn Seamaster Ploprof :wink:).

Dan staat hij mooi inderdaad

1 like

Of je zoon laten kiezen bij de juwelier ?

1 like