Tissot PRX only

Ja, dat gaan we toch maar doen.

2 likes

:smiling_face_with_three_hearts: 40mm op 19,5cm pols

8 likes

Zonnetje op deze druilerige dag.

7 likes

De polsomtrek alleen zegt inderdaad niet zoveel. Ik heb zelf een vrij forse pols van ruim 19,5mm, maar die is vrij rond waardoor de zijde van de pols waar het horloge op ligt niet veel groter is dan bij veel mensen met dunnere polsen. Als je pols dun is maar wel een breed, plat vlak heeft draagt een horloge met een grotere spanwijdte soms juist heel mooi omdat de lugs toch niet overhangen. De foto van Richardr hierboven laat dat heel mooi zien. Een klein horloge ziet er op een dunne maar brede pols al snel heel ieniemini uit, dat is dan weet het nadeel. Een dunne maar brede pols vraagt gewoon om een wat groter horloge dan je op grond van de omtrek zou denken. De 35mm lijkt me op de pols van Richardr niet mooi.

2 likes

Helemaal mee eens. We gaan gewoon even passen en kleurtjes vergelijken.
Ook merk ik dat een foto vaak een vertekend beeld geeft.
Zo heb ik een Omega Ploprof welke een afmeting heef van 55 x 47 x 17. In de hand is het een groot, lomp horloge. Haast industrieel te noemen. Maar om de pols valt het reuze mee. Zelfs om mijn 17,5 polsen ligt hij comfortabel en “oogt” niet groot.
(Ik wil wel een plaatje ervan posten op deze topic, maar weet niet of dat gewenst is :wink:).
In elk geval gaan we de PRX passen bij de AD.

1 like

Vorig weekend de groene PRX Powermatic 80 gepast. Ik dacht dat het horloge me niet zo veel zou doen maar ik was erg verrast door de comfortabele band en mooie afwerking. Deze wordt binnenkort toegevoegd aan mijn collectie!

10 likes

Gaaf! Alle ingrediënten van stijl, klasse en kwaliteit zitten in de PRX / Powermatic :+1:

2 likes

Hier kun je ‘m virtueel passen
https://www.watches-of-switzerland.co.uk/Tissot-PRX-T1374101604100/p/17361414

2 likes

Zo vet! Als ze dit voor alle horloges nou in VR doen, dan hoef je ze niet meer te kopen :wink:

Hahaha

afbeelding

Heb je misschien nog een fotootje voor me?

Sure:

7 likes

Ik ruik slechte Photoshop

Zou het mogelijk zijn om een zwart datumwiel op het powermatic uurwwerk van een PRX te zetten?

:blue_heart::smiling_face_with_three_hearts:

16 likes

5 likes

Als ze die toch nog eens in 35mm uitbrengen…

2 likes

Jep… ze hebben enkel een 35mm automaat met goud en diamantjes uitgebracht… Waar blijft de rest?!

1 like

Blijft een van mijn favoriete wijzerplaten en tikt mooi op de indices (al is dat lastig precies op de foto te zetten).:star_struck:

12 likes

Vandaag deze gepast:

Ik heb een 16,5/17cm pols maar toch vind ik de 40 heel mooi staan. Komt waarschijnlijk omdat ik een platte pols heb.

Staat nu op de shortlist! :+1:

6 likes